سرلشکر پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر یکشنبه در سومین آئین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بیان اینکه «شهید چمران یار فراموش نشدنی روزهای مظلومیت ملت بزرگ ایران است»، خاطرنشان کرد: ملتها با نمادها و اسطوره‌های خود شناخته می‌شوند و بنا به تعبیری، نمادها شناسنامه ملت‌ها هستند و معمولا ملت‌ها جمعی را انتخاب می‌کنند و از طریق آنها خود را به دنیا معرفی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمادها قله‌های معنوی‌ای هستند که به جامعه اعتماد به نفس و نشاط و پویایی می‌دهند و ملت‌ها انتظار دارند این قله‌ها بارها تکرار شود، افزود: اینکه دانشگاهیان عزیز ما دکتر چمران را به عنوان نمادی از استاد تراز انقلاب انتخاب کردند، کاری صحیح و شایسته تقدیر است؛ چرا که  شهید چمران در ابعاد مختلف در رتبه‌ی بالایی قرار دارد و می‌تواند نماد استاد دانشگاه ایران باشد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛

* شهید چمران از دوران دبیرستان در کلاس‌های قرآن آیت‌الله طالقانی مبارزه را آغاز کرد و در زمان تحصیل در دانشگاه تهران نیز مبارزه را ادامه می‌دهد و سپس این فعالیت‌ها را در دانشگاه آمریکا ادامه می‌دهد و زمانی که اسرائیل به تنهایی ارتش‌های کشورهای اسلامی را شکست می‌دهد و جهان اسلام تحقیر می‌شود، او با وجود اینکه در موقعیتی بسیار عالی و فنی بوده، به مصر مهاجرت می‌کند و در اردوگاه‌ها آموزش چریکی می‌بینید و در لبنان اسلحه بدست می‌گیرد و در برابر دشمنی که جهان اسلامی را تحقیر کرده می‌ایستد.

* شهید چمران یک انقلابی برجسته است، او از نظر علمی نیز فردی بسیار باهوش و با سواد است و پس از اخذ مدرک الکترومکانیک در دانشگاه تهران به آمریکا می‌رود و مدرک دکترای رشته‌ی فیزیک پلاسما را اخذ می‌کند. بعد از انقلاب نیز شهید چمران با وجود اینکه وزیر دفاع می‌شود در خط مقدم با خمپاره ۶۰ و در فاصله بسیار نزدیک به خط دشمن به شهادت می‌رسد.

* شهید چمران از بعد سلامت سیاسی نیز با وجود اینکه عضو نهضت آزادی بود پس از قهر این نهضت بعد از تسخیر لانه جاسوسی از نظام، در کنار امام راحل ایستاد و بعد از مشاهده فاصله گرفتن نهضت آزادی از مسیر نظام، در مسیر انقلاب ایستادگی کرد.

* شهید چمران علم و عمل را با هم داشت، علم بدون عمل در دانشگاههای ما مشکلی از جامعه را حل نخواهد کرد؛ دانشگاه‌های ما نیازمند اساتیدی هستند تا علم و عمل را به هم نزدیک کنند.

* امروز ملت ایران در دو جبهه همزمان در حال مبارزه‌ای سخت است؛ یک جبهه استقلال و امنیت و جبهه دیگر اقتصاد و معیشت است و ملت ایران بطور همزمان در هر دو جبهه درحال مبارزه است؛ اساتید انقلاب نمی‌توانند خود را از این دو جبهه فارغ کنند.

* در جبهه استقلال و امنیت و اقتدار درگیری‌های مستقیم و غیرمستقیم بسیاری با آمریکایی‌ها داشته و داریم؛ اخیرا نیز در جریان حرکت نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی ایران به سمت ونزوئلا، آمریکایی‌ها قصد داشتند جلوی حرکت این کشتی‌ها را بگیرند، اما پهپادهای خود را بالای کشتی‌های آمریکا فرستادیم و اخطارهایی دادیم و با تهدید آنها کشتی‌ها به ونزوئلا رسیدند؛ هر آن ممکن بود آنها شلیکی به سمت ما بکنند و ما هم شلیکی به سمت آنها بکنیم.

*{ با اشاره به قرار داشتن ایران در جنگ اقتصادی}: امروز اقتصاد و معیشت مردم هم در جنگ است؛ هر هفته یا هر ماه می‌بینیم آمریکایی‌ها لیستی از تحریم‌ها را منتشر می‌کنند؛ از سوی دیگر نیز به چین و هند فشار می‌آورند. در یک سفر ۲۰۰ کارشناس پنتاگون و سی آی ای به شانگ‌های رفتند و با شرکت‌های چینی جلسه گذاشتند تا آنها را نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران توجیه کنند.

*از طرفی دیگر، طرفداران آمریکا در داخل کشور با سنگ‌اندازی و معطل کردن کارها پشت جبهه آمریکایی‌ها در داخل در حال کمک به آنها هستند. فشارهایی که امروز از داخل و خارج در دو جبهه به انقلاب اسلامی وارد می‌شود، حجم عظیمی را تشکیل می‌دهد.

*{ با اشاره به جایگاه استاد تراز انقلاب در جبهه‌های نبرد امروز}: استاد انقلابی امروز وظایفی تاریخی بر عهده دارد. ملت ما با تمام توان در حال جنگ است و در جبهه استقلال و امنیت و اقتدار فوق‌العاده است؛ ماهواره نظامی ما هر روز هنگام عبور از آسمان‌های آمریکا و اسرائیل عکس‌های دقیقی برای ما می‌فرستد و این بار ما فراتر از سوریه و عراق آنها را از بالای آسمان‌هایشان کنترل می‌کنیم. موشک‌های دوربرد و نقطه زن ما نیز توان آمریکا را زمینگیر کرده و رعب و وحشتی در دل آنها بوجود آورده است.

*اگر ماهواره را در کنار پراید بگذاریم، می‌توانیم تصویر روشنی از دو نوع حکمروایی در کشور باشیم، وقتی جوانان یک کشور می‌توانند مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات را درست کنند، آیا نمی‌توانند اقتصاد کشور را اصلاح کنند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.