شب گذشته حساب توییتری جمعیت امام علی (ع) که در حوزه امور خیریه داوطلبانه فعال است، با اعلام بازداشت موسس این سازمان مردم نهاد نوشت: «ساعتی پیش شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی (ع) بازداشت شد.»

به گزارش اعتمادآنلاین ، در ادامه این توییت آمده است: «مرتضی کی‌منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی (ع) و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل جمعیت امام علی (ع) نیز بازداشت شده‌اند.»

همچنین برخی فعالان رسانه‌ای از پلمب دفتر این سازمان مردم‌نهاد خبر دادند.

آن‌گونه که خبرگزاری جماران خبر داده، جمعیت امام علی(ع) فعال در حوزه کمک های داوطلبانه در مناطق محروم و مناطق تحت آسیب های اجتماعی، همواره مورد انتقاد اصولگرایان بوده اند.

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی، سازمان غیردولتی و دانشجویی است که از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۷۹ نخستین دفتر رسمی خود را در دانشگاه شریف تاسیس کرد.

این جمعیت از سال ۲۰۱۰ به عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، ECOSOC، درآمده است.

گفتنی است اکانت‌های تلگرام، جی‌میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای این جمعیت در ششم اردیبهشت ماه هدف «حمله سایبری» قرار گرفت. این مساله پیش‌تر هم در بهار سال ۹۷ اتفاق افتاده بود و پیگیری‌ها برای شناسایی عاملان حمله، نتیجه‌ای در بر نداشت.

اما این پایان ماجرا نبود و خبرگزاری تسنیم با اشاره غیرمستقیم به جمعیت امام علی و موسس آن درباره این بازداشت نوشت: «فردی به نام  ش. م  در سال‌های اخیر با تشکیل موسسه‌ای خیریه و در پوشش اقدامات عام‌المنفعه اقدام به شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی کرده است. وی و عوامل مرتبط با او با سوء استفاده از عناوین مقدس در سایه اجرای برنامه های شبه فرهنگی- اجتماعی به ترویج فرهنگ التقاطی پرداخته‌اند.»

تسنیم تصریح می‌کند: «این فرد همراه با عوامل خود،‌ در طول سال‌های فعالیت موسسه مذکور علاوه بر همراهی با مراکز ضد ایرانی به طرح ادعاهایی مانند مبارزه با تبعیض و همچنین مباحث حقوق‌بشری و مبارزه با فقر و معضلات اجتماعی پرداخته و با هدف تحت فشار قرار دادن کشور و ملت ایران  اقدامات گسترده ای را علیه جامعه  ایرانی رقم زده است. »

خبرگزاری تسنیم در پایان مطلب خود یادآور می‌شود: «همچنین عناصر اصلی این موسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی  با رسانه های معاند، بیگانه همکاری داشته و به  ترویج ابتذال درون گروهی پرداخته‌اند. گفتنی است که فعالیت های این افراد هیچ ارتباطی با برنامه های جاری و خیرخواهانه موسسه مذکور  نداشته است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.