رویترز گزارش داد، در حالی که افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا این نگرانی را ایجاد کرده که ترمیم اقتصاد جهانی ممکن است به تاخیر بیفتد، اشتهای سرمایه گذاران برای خرید طلا بالا رفته و همین مسئله سبب شده تا قیمت فلز زرد به بالاترین رقم بیش از یک ماه گذشته برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۱۷۵۳ دلار و ۳۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه اوت با ۰.۷۸ درصد رشد به ۱۷۶۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «خودداری از پذیرش ریسک موجب شده تا قیمت ها در بازار طلا افزایش یابد و ما شاهد افزایش فشار بر بازارهای بورس هستیم. به طور کلی نگرانی هایی در مورد بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا وجود دارد.»

وی افزود: «بازار نگران چشم انداز رشد اقتصاد جهانی است و این روند به سود بازار طلا تمام شده است.»

سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه از افزایش بی سابقه تعداد موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان خبر داد. افزایش تعداد موارد ابتلا در آمریکا و سایر کشورها موجب کاهش امیدها به ترمیم سریع اقتصاد جهانی شده و اشتهای سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای پرریسک را کاهش داده است.

در همین حال ۲ مقام فدرال رزرو آمریکا نسبت به ترمیم سریع اقتصاد آمریکا اظهار بدبینی کرده و هشدار داده اند که در صورت عمد کنترل ویروس کرونا نرخ بیکاری ممکن است مجددا افزایش یابد.

تنش های ژئوپلتیک نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است. از جمله جزئیات جدید منتشر شده در رابطه با قانون امنیت ملی هنگ کنگ نشان می دهد که پکن اختیارات گسترده ای برای اجرای این قانون برای خود در نظر گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.