جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با روزنامه یواس‌ای تودی گفت، تجربه کار کردن در این دولت "مثل زندگی کردن داخل یک دستگاه بازی پینبال" است. او در ادامه تاکید کرد، دونالد ترامپ "تقریبا به خودش از بابت اینکه چندان چیزی درباره موضوع امنیت ملی یاد نگرفته افتخار می‌کند".

بولتون در ادامه این اظهاراتش به موج توهین‌های ترامپ علیه خودش از زمان آغاز جنجال بر سر انتشار کتاب خاطرات جدیدش واکنش نشان داد. او به طعنه به یواس‌ای تودی گفت: هر کسی که بولتون را استخدام کرد باید اخراج شود.

وی خاطرنشان کرد: من در طول دوران شغلی خودم به خیلی چیزها متهم شدم. من هرگز به اینکه دیدگاه‌هایم را پنهان سازم متهم نشده‌ام. بنا براین ترامپ می‌دانست که با چه کسی سرو کار دارد.

این مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا همچنین در طول این مصاحبه تاکید کرد که اگرچه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رای داد اما در سال ۲۰۲۰ به او رای نمی‌دهد اما به جو بایدن نیز به خاطر مخالفت‌هایی که با سیاستهای امنیت ملی دموکراتها دارد رای نخواهد داد.

بولتون در طول این مصاحبه جوری با کتابش عکس یادگاری گرفت که به وضوح به ژست ترامپ به هنگام عکس گرفتن با یک انجیل در مجاورت کلیسای سنت جان در واشنگتن ارجاع دهد.

بولتون خاطرنشان کرد: هر چیزی در این دولت در خطر درگیر شدن با نیازهای شخصی دونالد ترامپ قرار دارد. این امر بارها و بارها اتفاق می‌افتد؛ اینکه منافع مشروع دولت با منافع شخصی دونالد ترامپ گره بخورد.

او گفت رئیس جمهور آزاد است که برای خودش مراسم‌های عکاسی ترتیب بدهد "اما اگر این رئیس جمهور خواستار عکاسی از خودش است، خودش به تنهایی آنجا بایستد".

بولتون در پاسخ به اینکه آیا خودش در صورت تداوم حضورش در دولت، به جمع مقامهای حاضر در پیاده روی جنجالی ترامپ به سمت کلیسای سنت جان می‌پیوست، گفت: من باید با صداقت تمام بگویم که شاید به آن میپیوستم و بعدا از این کارم پشیمان می‌شدم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.