سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد آورده است: تغییرات نوع توده هوا و شمالی شدن جریانات هوا از پنجشنبه شب (۵ تیرماه) باعث کاهش  ۵ تا ۸ درجه‌ای دما طی جمعه و شنبه (۶ و ۷ تیرماه) در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور و شنبه و یکشنبه (۷ و ۸ تیرماه) در تهران و شمال شرق کشورمی‌شود.

سازمان هواشناسی در این شرایط نسبت به کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به نوسانات دما توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار با اشاره به حاکمیت و شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روز در برخی مناطق جنوبی کشور آمده است: این وضعیت جوی از امروز (۳ تیرماه) موجب خیزش گردوخاک در شمال و غرب سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان می‌شود و تا یکشنبه هفته آینده (۸ تیرماه) ادامه دارد و کاهش موقتی دید و کیفیت هوا را در پی دارد بنابراین احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از حضور غیرضروری در فضای باز توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری آورده است: از پنجشنبه شب (۵ تیرماه) دریای خزر متلاطم می‌شود و ارتفاع موج به ۱.۵ تا دو متر می‌رسد. این وضعیت جوی تا یکشنبه (۸ تیرماه) ادامه می‌یابد.

در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممانعت از شنا در سواحل، محدودیت در تردد قایق های سبک و تفریحی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.