علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی درباره شایعات درمورد ساخت ملکی منتسب به رییس جمهوری در جماران گفت: هر چه جلو می‌رویم، بهانه‌جویی‌ها علیه شخص رییس جمهوری بیشتر می‌شود و از یک شایعه به یک شایعه دیگر می‌رویم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نقد و نظارت باید باشد و هر کسی باید به مر قانون عمل کند، گفت: طرح این مساله را به نفع کشور نمی‌دانم و اتفاقا دیشب دیدم برای تلویزیون هم این موضوع جذاب بوده است و یکی از اعضای شورای شهر در برنامه‌ای این موضوع را به عنوان یک مساله ملی به بحث گذاشته است.

ربیعی با اشاره به اینکه ملک فوق‌الذکر به نهاد ریاست جمهوری تعلق دارد، تصریح کرد: ماجرا از یک «ی» شروع شد که ی «ریاست جمهوری» را حذف و با عنوان ساخت ملک «رییس جمهور» خبر را منتشر کرده بودند. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه واقعا چه فایده ای دارد که به جامعه این علامت داده شود که رییس جمهور باغی را تخریب کرده که بسازد و آنجا سکونت کند، گفت: چند دروغ بزرگ در این خبر نهفته بود؛ اولا اصلا ملک به رییس‌جمهور تعلق نداشت و مثل همین ساختمان به نهاد ریاست جمهوری تعلق دارد.

ربیعی با اشاره این موضوع که «ی» توسط برخی رسانه‌های مخالف دولت از کلمه «ریاست‌جمهوری» آگاهانه حذف شده بود، گفت: این ملک به دولت تعلق دارد و قابل واگذاری به کسی نیست و دولت‌های قبل هم از آن استفاده می‌کردند و اصلا این ملک مربوط به این دولت نیست.

وی در خصوص نوع کاربری ملک هم یادآور شد: در سال۹۳، شهرداری رای غیرباغ درباره این ملک داده و به علت اینکه در همان سال از اینجا گودبرداری کرده‌اند و ۱۷، ۱۸ متر عمق گود بوده است و اهالی محل مشکلاتی در این رابطه داشتند، با موافقت شهرداری و با هدف رفع خطر از گود، کار ساخت‌وساز آن آغاز شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه زمین این ملک چهار هزار متر نیست، گفت: این ملک نه ۴۰۰۰ متر بلکه هزار و ۵۰ متر است  که با اصلاحی ۸۰۰ متر شده است.  

ربیعی با اشاره به شایعه سکونت رییس‌جمهور در ملک فوق‌الذکر گفت: شایعه کرده بودند که می خواهند اینجا را بسازند و بنشینند اما اگر با سرعت برق و باد هم بسازیم به این دولت نمی‌رسد و دولت‌های بعد می‌توانند از این محیط اداری استفاده کنند.  

وی با اشاره به وجود ساختمان‌های دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف در منطقه ساخت ملک تصریح کرد: خود این دولت درخواست تغییر کاربری ملک از مسکونی به اداری را داده است.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه ممکن است بگویند آن را می‌فروختید و در جای دیگر می‌خریدید، گفت: این هم فرایندی دارد و استفاده از این ملک سهم این دولت نخواهد بود.

ربیعی درباره موضوع قطع درخت در ملک مورد نظر نیز گفت: مقرراتی هست که بر اساس آن با توافق شهرداری درخت را قطع می‌کنند و در جای دیگر می‌کارند. چون این موضوع برای من مهم بود از مسئولان شهرداری دست‌خط گرفتم و نوشتند که سال ۹۳ رای غیرباغی دارد و در سال ۹۹ هم این رای مجددا از کمیته ماده هفت گرفته شده است.  

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری یادآورشد: کل بحثی که وجود دارد بحث ساخت یک نیم طبقه اضافه است. گفته اند این نیم طبقه اضافه ساخته شده است. با توجه به شیب زمین پیمانکار معتقد بوده که ساخت نیم طبقه مشکلی ندارد و کسان دیگری گفته‌اند مشکل دارد که در این مورد پیمانکار و شهرداری باید باهم به توافق برسند.

ربیعی تصریح کرد: گفته‌اند این ملک به میراث تعلق دارد و میراث هم نوشته از نظر ما مشکلی ندارد.

ربیعی با بیان اینکه بحثی به این کوچکی را به یک مساله ملی تبدیل کردن درست نیست، گفت: گاهی وقت‌ها به روح و روان جامعه توجه کنیم و اینها خیلی به روح و روان جامعه آسیب می‌زند و انتشار چنین خبرهایی که صحت ندارد به مصلحت نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.