به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منصور در گفت و گو با روزنامه «القدس العربی» تاکید کرد که «ریاض مالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قرار است در این نشست سخنرانی کند.

وی گفت که این نشست در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو شورای امنیت برگزار خواهد شد.

سفیر فلسطین تاکید کرد که الحاق کرانه باختری نقض صریح قوانین بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و کنوانسیون چهارم ژنو است.

«استفان دوگریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز در این خصوص اعلام کرد که هنوز مشارکت «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان در نشست فردای شورای امنیت با موضوع الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی قطعی نشده است اما «نیکولای ملادینوف» فرستاده صلح سازمان ملل به خاورمیانه در این نشست مشارکت کرده و سخنرانی خواهد کرد.

دوگریک تصریح کرد که کشورهای حامی مالی آژانس  امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» نیز قرار است جلسه ای را برگزار کنند که گوترش هم در آن حضور خواهد داشت. این نشست به میزبانی کشورهای سوئد و اردن از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت ها و واکنش های گسترده بر اجرای طرح الحاق کرانه باختری از ابتدای ماه جولای (تیر ماه) اصرار دارد.

نتانیاهو طی روزهای اخیر بارها تهدید کرده که اگر این طرح اجرا نشود، کابینه را منحل کرده و کار به انتخابات چهارم کشیده خواهد شد.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند که ممکن است رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا کند و در مرحله اول ۳ مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد از صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این ۳ مجتمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهوینیستی و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل و رئیس ائتلاف «آبی و سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه ژوئیه (تیر ماه) توافق کردند.

رژیم صهیونیستی قرار است در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.