نی‌پست گزارش داد، مدیرعامل شرکت گیلیاد گفت: در هفته جاری غربالگری بیماران برای آزمایش نمونه استنشاقی داروی رمدسیویر را آغاز می‌کند تا امکان بهبودی سریع‌تر بیماران ممکن شود.

این شرکت انتظار دارد که مطالعات در زمینه موفقیت و یا عدم موفقیت نمونه استنشاقی این دارو را در درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ماه آگوست آغاز کند.

در حال حاضر بیماران میزان لازم این دارو را به‌صورت وریدی دریافت می‌کنند و نمونه استنشاقی آن قابل‌استفاده در خارج از بیمارستان خواهد بود.

وی افزود: "برای بیمارانی که در معرض خطر پیشرفت بیماری قرار دارند، آغاز درمان در خارج از بیمارستان بسیار مفید خواهد بود. ما امیدواریم که درمان اولیه به بیماران کمک کند تا از بستری شدن در بیمارستان خودداری شود."

گیلیاد مستقر در کالیفرنیا در اوایل ماه جاری فاش کرد که بر روی نمونه استنشاقی داروی رمدسیویر فعالیت می‌کند. سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نیز استفاده از این دارو را در موارد اضطراری در ماه مه تصویب کرد و اعلام کرد که این دارو به‌طور متوسط ​​ باعث کاهش چهارروزه زمان بهبودی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون این دارو فقط در بیماران بستری موردمطالعه قرارگرفته اما اکنون می‌خواهد مزایای احتمالی آن در خارج از بیمارستان نیز مشخص شود.

وی اعلام کرد: این شرکت قصد دارد آزمایش‌های داخل وریدی داروی مذکور را نیز در مراکز درمان سرپایی مانند مراکز تزریق و خانه‌ سالمندان انجام دهد.

هدف بعدی این شرکت استفاده از داروی رمدسیویر در درمان کودکان، همراه با دو داروی دیگر تحت عنوان، تعدیل‌کننده سیستم ایمنی خواهد بود.

گیلیاد پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال جاری بیش از ۲ میلیون داروی درمانی و میلیون‌ها داروی دیگر تا سال ۲۰۲۱ تولید کند.

وی می‌گوید: "بیشترین امید ما درمان بیماری کووید-۱۹ با مجموعه‌ای از ابزارهای موجود ازجمله درمان‌های مکمل‌، واکسن‌های موثر و آزمایش گسترده است. در حال حاضر شاهد هستیم که علم می‌تواند در برابر این موارد واکنش نشان دهد و ما می‌توانیم به پیشرفت خود امیدوار باشیم."

سهام گیلیاد برخلاف خبرهای روز دوشنبه، ۳.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۵.۰۴ دلار رسید. این سهام هفته گذشته بیش از ۱۹ درصد افزایش داشت و گیلیاد را به‌عنوان یکی از رهبران نبرد صنعت داروسازی علیه همه‌گیری کروناویروس معرفی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.