پاسخ معنادار روحانی به قعطنامه شورای حکام: آژانس می‌خواهد نبش قبر کند/ دادن پاسخ قاطعانه برای ما آسان است

 حجت السلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت،  با هشدار به کشورهای اروپایی و آژانس اظهار داشت: رفتار ما با آژانس دوستانه بوده است اما این اواخر رژیم صهیونیستی و آمریکا به آژانس فشار آورده و می‌ترسم این شیادان را آژانس آلوده کنند . وظیفه آژانس به دنیا می‌گوید محاسبه مواد در اختیار من است و صلح آمیز است. اما الان آژانس می‌خواهد نبش قبر کند، ما هر موقع بخواهیم پاسخ قاطع دهیم برایمان آسان است اما ما مبنای دوستی با آژانس را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: اروپایی ها شرمنده ما هستند. اروپایی ها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند اما به وظایف خود عمل نکردند. ما همچین توقعی از سه کشور اروپایی نداریم. چین و روسیه قاطعانه عمل کردند و زیر بار فشار آمریکا نرفتند. آبروی آژانس باید حفظ شود، ایران آماده است نظارت‌های قانونی ْآژانس را در چارچوب مقررات داشته باشد.

روحانی با اشاره به درخواست مذاکره از سوی آمریکا با ایران، بیان داشت: ما همیشه آماده هستیم هر لحظه آمریکا بگوید به قانون برگشته و به تعهدات خود در برجام برگردد و به ۵+۱ برگردد ما همان لحظه آماده هستیم. می‌دانیم این تعارفات بی اساس حرافی و گرفتاری در انتخابات است ما مشکلی نداریم، آنها میز مذاکره را شکستند. درخواست برای مذاکره آمریکا از ایران به خاطر مشکلات خودشان است. ما در چارچوب مقررات بین المللی حرکت می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.