روز یکشنبه گذشته خبر رسید وکلای ایرانی پرونده جنجالی مارک ویلموتس استعفا داده اند. خیلی ها به محض دیدن خبر، علت این استعفا را ناخواسته به «نتیجه پرونده» ربط دادند. روز دوشنبه اما جلسه‌ای در فدراسیون برگزار شد و وکلای ایرانی به پرونده برگشتند. علی ملیح‌زاد یکی از این وکلا در گفت و گو با خبرآنلاین توضیحاتی درباره رفع «سوء تفاهم‌ها» و جزئیات پرونده می‌دهد.

آقای ملیح زاده شما ابتدا استعفا دادید و بعد به پرونده ویلموتس بازگشتید. چرا؟

بله، ما روز دوشنبه جلسه ای در فدراسیون فوتبال داشتیم. فقط یک جمله خدمت شما عرض می‌کنم. سوء تفاهماتی وجود داشت که دلیل استعفای ما بود ولی برطرف شد و برگشتیم.

خیلی ها تصور کردند استعفا به نتیجه پرونده ربط داشت. یعنی فهمیدید ممکن است ایران...

نخیر. اصلا ارتباطی به نتیجه پرونده نداشت و مسایلی بود که رفع شد. ما مسئولیت حقوقی پرونده را همچنان برعهده داریم. امیدوار هستیم تا انشالله بتوانیم بهترین رای را برای فدراسیون بگیریم تا منافع ملی ما و فدراسیون حفظ شود.

ما و لودویک یک تیم هستیم. ایشان بدون امضای ما نمی تواند کاری انجام دهد. تا اینجا تمام و کمال یک کار تیمی را با هم انجام داده ایم.

آقای تاج اخیرا در وزارت ورزش به خاطر حضور لودویک دلشات در این پرونده ابراز نگرانی کردند.

به چه دلیل؟

دیگر خودتان در جریان حرف های زنوزی مالک تراکتور درباره نقش دلشات در شکست آنها در پرونده اروین و استوکس هستید.

ببینید ما و لودویک یک تیم هستیم. ایشان بدون امضای ما نمی تواند کاری انجام دهد. تا اینجا تمام و کمال یک کار تیمی را با هم انجام داده ایم و اینطور نبوده که یک نفر تصمیم گیرنده باشد و بخواهد لایحه بنویسد.

آقای تاج اخیرا در مصاحبه ای گفتند که لایحه دفاعی اول ما در کمیته تعیین وضعیت رد شده است. این درست است؟

اینطوری نیست که لایحه دفاعی رد شود. در حقیقت داستان بدین شکل بود که ابتدا شکایتی از سوی ویلموتس مطرح شد. همانطور که می‌دانید ما هم متقابلا شکایتی داشتیم. در حال حاضر رای صادر نشده است. الان در پروسه رسیدگی به پرونده هستند.

آقای قاضی زاده نماینده مجلس هم گفتند رای اولیه صادر شده است.

بله ایشان هم گفتند. ببینید من درباره تشریفات حقوقی پرونده توضیحی بدهم. خوب است که همه در جریان باشند. در حال حاضر پرونده در کمیته تعیین وضعیت فیفا است. قرار است در این زمینه جلسه ای تشکیل دهند. رای آنجا صادر می شود و به لحاظ حقوقی طرفین می‌توانند در دادگاه عالی ورزش یعنی CAS به آن اعتراض کنند. تا این لحظه رای صادر نشده است.

پیش بینی شما چیست؟ نهایتا تا چه زمانی رای صادر می شود؟

به خاطر دورکاری، یک مقدار جدول زمانی دستخوش تغییرات شده است ولی حداکثر تا دو ماه آینده رای این پرونده صادر خواهد شد. به یاری خدا انشالله رای به نفع ما خواهد بود.

مبلغ درخواستی ویلموتس و کادرش ۷ میلیون یورو است؟

نه، ۶ میلیون و خرده‌ای است. رقم دقیقش الان در ذهنم نیست.

آقای ملیح زاده، شما تجربه حضور در پرونده های بین المللی را دارید؟

بله من دارم. بنده قبلا عضو کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بودم. کتابی در زمینه دادگاه داوری ورزش دارم که انتشارات معتبری آن را منتشر کرده. در دانشگاه کمبریج دوره دیده ام. در اسپانیا و در همین زمینه هم مشغول فعالیت هستم. همین الان پرونده سهرابی دوچرخه سوار کشورمان که در CAS است، پرونده‌ای است که من آن را پیگیر می کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.