بولتون در بخشی از این کتاب نوشته است: پوتین با اشاره به مخالفان سوری تاکید کرد که آنها متحدان قابل اعتمادی برای ما نیستند و نمی توان به آنها اعتماد کرد. درعوض، وی خواست که ما روند صلح سوریه را پیش ببریم. من گفتم اولویت های ما نابودی داعش و حذف همه نیروهای ایرانی است. ما درگیر جنگ داخلی سوریه نبودیم؛ اولویت ما ایران بود. مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در این کتاب مدعی شده است: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درمورد اینکه چه کسی مسئولیت خروج نیروهای ایرانی از سوریه را برعهده می گیرد، با اشاره به من گفت که باید مستقیما به ترامپ بگویم که روس ها نیازی به ایرانی ها در سوریه ندارند و حضور نیروهای ایرانی در سوریه مزیتی برای روسیه ندارد.

در کتاب بولتون آمده است:"پوتین تاکید کرد که ایران برنامه خود را با توجه به اهداف منطقه ای مدنظر خود دنبال می کند که ربطی به اهداف روسیه ندارد.... پوتین افزود که هدف روسیه یکپارچه کردن کشور سوریه است تا از هرج و مرج مشابه افغانستان در آن کشور جلوگیری شود." بولتون در این کتاب به این مساله اشاره داشت درحالی که روسیه می خواست ایران از سوریه خارج شود، پوتین تصور نمی کرد که بتواند از خروج کامل اطمینان حاصل کند و نمی خواست روسیه وعده ای دهد که نتواند اجرایش کند. و اگر ایرانی ها از سوریه خارج می شدند، چه چیزی می توانست از نیروهای سوری در برابر تهاجم گسترده احتمالی از سوی مخالفان سوری و حامیان غربی شان محافظت کند.

پوتین قصد نداشت روسیه را جایگزین نیروهای ایرانی در جنگ داخلی سوریه کند و می خواست به درک روشنی از تصمیم آمریکا در مورد سوریه برسد و سپس جوانب متعدد آرایش نظامی روسیه و آمریکا را در سوریه بررسی کند و به ویژه بر منطقه «التنف» (نزدیک منطقه ای سه مرزی که سوریه، اردن و عراق به هم می رسند)، متمرکز شود. بولتون در بخش دیگری از این کتاب مدعی شده است: درمورد سوریه، پوتین تاکید کرد که روس ها نیازی به حضور ایران ندارند و کار درست برای هر دوی ما این است که آنها را تشویق به ترک (سوریه) کنیم. وی گفت که در مورد این موضوع با نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) گفت و گو کرده است.

من(بولتون) اشاره کردم که آمریکا با خروج از توافق هسته ای ایران، تحریم هایی را علیه این کشور ازسرگرفت که انتظار می رود به شدت گزنده باشد و آنها صرفا برای خارج کردن ایران از سوریه، قابل معامله نبودند. بولتون ادامه داد: پوتین... هشدار داد که اگر به لحاظ اقتصادی علیه ایران اعلام جنگ شود، این مساله حمایت مردم از حکومت را تحکیم می بخشد. من توضیح دادم که چرا ما آن را به این صورت نمی بینیم و چرا تحریم های سخت میزان حمایت از حکومت ایران را که همین حالا تحت فشار زیادی است، کاهش می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.