به گزارش تارنمای شبکه صهیونیستی آروتز شوع، کانوی به خبرنگاران گفت که گفت وگوهایی در مورد الحاق کرانه باختری در کاخ سفید صورت گرفته و دونالد ترامپ نتیجه را اعلام خواهد کرد.

به گفته مشاور رئیس جمهوری آمریکا، او (ترامپ) در گذشته در این باره صحبت کرده و خبر مهمی را خواهد داد.  

درحالیکه از زمان ریاست جمهوری ترامپ تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها دوباره افزایش یافته و احتمال از سرگیری مبارزات گسترده فلسطینی‌ها وجود دارد، کانوی مدعی شد: تمام سناریوهای فاجعه بار گذشته از بین رفته است. ترامپ می‌خواهد یک مامور صلح در خاورمیانه باشد و برای آن تلاش می‌کند.

اقدام آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای شروع طرح الحاق کرانه باختری با واکنش گسترده جامعه جهانی به خصوص اتحادیه اروپا و سازمان ملل مواجه شده است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را جدی‌ترین گام در راستای نقض قوانین بین المللی عنوان کرده و از رژیم صهیونیستی خواسته تا از این طرح دست بکشد.

اتحادیه اروپا نیز به دنبال توافق تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس رهبر حزب آبی‌سفید برای آغاز طرح الحاق کرانه باختری از اول ماه ژوئیه (۱۱ تیر)، مخالفت‌های خود با طرح صهیونیست‌ها را اعلام و تهدید به تحریم رژیم صهیونیستی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.