«عمران‌خان» عصر پنجشنبه در سخنرانی در صحن علنی مجلس ملی پاکستان، به تببین دستاوردهای دولت این کشور در حوزه سیاست خارجی طی ماه‌های اخیر پرداخت. 

وی با یادآوری روابط نزدیک و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران و تعاملات پاکستان با عربستان، در مورد نقش آفرینی در جهت تنش زدایی ابراز افتخار کرد و افزود: ما مفتخر به انجام تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه هستیم. 

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: تلاش‌هایی در سابق صوت گرفت و این فرآیند همچنان ادامه ادامه دارد، هرچند برخی مسائل همچنان سرجای خود باقی است اما تلاش‌ها ما ادامه خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید این اختلافات هستند، وضعیتی که ما امروز در سوریه، سومالی، لیبی و افغانستان شاهد آن هستیم. 

عمران‌خان بدون اشاره به طرف خاصی گفت: اخلالگران و برخی از بازیگران حامی بهبود روابط ایران و عربستان نیستند. 

نخست وزیر پاکستان در جریان دومین بازدید رسمی خود از جمهوری اسلامی ایران، ۲۱ مهرماه سال گذشته با هدف افزایش صلح و امنیت در منطقه به تهران سفر کرد. 

عمران‌خان در این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. 

ناظران سیاسی در پاکستان بر این باورند که عمران‌خان به عنوان یک رهبر نوظهور مسلمان، باید نقش خود را برای حل و فصل اختلافات بین امت مسلمان ایفا کند. 

پاکستان برای میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی ابراز تمایل کرده و این درخواست ناشی از نگرانی‌های اسلام آباد در مورد صلح منطقه‌ای است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.