یکی از اهداف اصلاحات مذکور ممنوع کردن اعمال "فشار بر گردن" از سوی نیروهای پلیس مشابه با کاری که منجر به مرگ جورج فلوید شد بوده و در عین حال می‌خواهد مصونیت قانونی پلیس در برابر شکایت را لغو کند.

همچنین این قانون اجازه می‌دهد که مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار صرف تحقیقاتی مستقل درباره سوءاستفاده‌های پلیس و جایگزین کردن نیروهای پلیس در برخی مناطق با کارمندان خدمات اجتماعی شود.

گروه‌های حقوق مدنی آمریکا به طور گسترده از این لایحه مطرح شده در مجلس نمایندگانی که تحت کنترل دموکرات‌هاست حمایت کرده اند و قانونگذاران این مجلس به دنبال تبدیل کردن مطالبات معترضان مخالف با نژادپرستی و خشونت پلیس به قانون و اصلاح این نیروی امنیتی بوده اند.

با این حال اتحادیه‌های صنفی نیروهای پلیس و شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با این لایحه مخالفت کرده اند.

این در حالی است که همچنان اعتراضات در شهرهای آمریکا علیه نژادپرستی و خشونت پلیس ادامه دارد و این کشور همچنان شاهد برپایی تظاهرات با گذشت حدود یک ماه از آغاز آنها که به انگیزه اعتراض به مرگ جورج فلوید اتفاق افتاد است.

مجلس نمایندگان آمریکا عمدتا بر مبنای حمایت عمده دموکرات‌ها روز پنجشنبه قانون اصلاحات در پلیس را تصویب کرد هر چند که مشخص نیست در قدم بعد چه اتفاقی برای این قانون می‌افتد. این لایحه تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا تا زمانی که دموکراتها و جمهوریخواهان کنگره به توافقی برای همکاری دست نیابند به بن بست خواهد رسید. این در حالی است که دو طرف بسیار در خصوص مسائل مطرح شده در لایحه دچار اختلاف نظر هستند.

کاخ سفید هشدار داد که دونالد ترامپ این قانون را وتو خواهد کرد. دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در بیانیه‌ای مطرح شدن این لایحه از سوی دموکرات‌ها را "افراطی" و "بدون حد و مرز مشخص" خوانده و گفت: "این قانون در نزدیک‌تر کردن نیروی پلیس به گروه‌هایی که به آنها خدمت می‌کند، شکست می‌خورد".

سنای آمریکا نیز روز چهارشنبه نتوانست آرای کافی را در قبال یک لایحه جمهوریخواهان در خصوص نیروی پلیس و اجازه به اختصاص بودجه‌ای هفت میلیارد دلاری به این نیرو حاصل کند. گروه‌های حقوق مدنی با این لایحه شدیدا مخالفت کردند و دموکرات‌ها اجازه ندادند این قانون برای بحث در صحن سنا مطرح شود.

ترامپ اظهار کرد: دموکراتها می‌خواهند نیروی پلیس ما را تضعیف کنند. آنها می‌خواهند نیروی زیادی را از پلیس ما و به طور کل نیروهای امنیتی ضابط قانون بیرون بکشند و ما نمی توانیم با آن کنار بیاییم.

انجمن ملی سازمان‌های پلیس آمریکا متشکل از چندین اتحادیه صنفی این نیرو در نامه‌ای به قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا ضمن مخالفت با اصلاحات مورد حمایت دموکرات‌ها در خصوص پلیس هشدار داد که باز کردن در به روی شکایت از نیروهای پلیس تاثیری ناگوار بر پلیس دارد.

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد چند روز دیگر طی یک فرمان اجرایی به اف.بی.آی و وزارت دادگستری آمریکا دستور دهد به شدت معترضانی که مجسمه های رهبران نژادپرست زمان جنگ‌های داخلی آمریکا را تخریب کرده‌اند تحت پیگرد قرار دهد و به گفته ترامپ این جرم می‌تواند به مجازات ۱۰ سال حبس منجر شود.

بعد از گذشت یک ماه از مرگ جورج فلوید در بازداشت پلیس آمریکا جنبش ضد نژادپرستی همچنان به رشد و دربرگرفتن مردم معترض از نژادها و نسل‌های گوناگون درا ین کشور ادامه می‌دهد. تا کنون این اعتراضات در بیش از ۲۰۰۰ شهر در سراسر همه ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شده است.

ترامپ روز پنجشنبه در بازدید از یک کارخانه ساخت کشتی گفت: تعامل با اعضای حزب رقیب ما (دموکراتها) برای من از تعامل با روسیه و چین سخت تر است.

وی افزود: یکی از دوستانم که آدم باهوش و موفقی است از من پرسید آقای رئیس جمهور تعامل با کدام کشور دشوارتر از چین یا روسیه یا کره شمالی است و من گفتم تعامل با هیچ کشوری دشوار تر از تعامل با دموکرات‌های آمریکا نیست. تعامل با دموکرات‌ها خیلی سخت تر از تعامل با دیگران است. آنها در واقع کمتر تفکر درست دارند و در حقیقت دیوانه‌اند.

وی به مخالفت دائم دموکرات‌ها با اختصاص بودجه برای هزینه های دفاعی اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.