موسی طباطبایی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت وگو با پایگاه خبری المربد گفت: ایران آماده بازگشایی تمام گذرگاه های مرزی با عراق با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه گذرگاه های میان ایران و اقلیم کردستان عراق برای انجام هرگونه فعالیت تجاری باز هستند افزود: امیدوارم هیات گذرگاه های مرزی عراق مقدمات لازم برای از سرگیری فعالیت های تجاری که به سود مردم دو کشور است را اتخاذ کند.

معاون ایرج مسجدی تاکید کرد: ایران تمام تجهیزات لازم برای تست کالاها و اشخاص به منظور اطمینان از عدم آلوده بودن آن ها به ویروس کرونا را فراهم کرده است.

طباطبایی در ادامه با اشاره به بازگشایی مرزهای جمهوری اسلامی ایران با ترکیه و آذربایجان به منظور انجام فعالیت های تجاری گفت: ما تاکید می کنیم که ایران به همان اندازه آماده بازگشایی مرزها با عراق و از سرگیری فعالیت تجاری است.

وی گفت: ۸۰ درصد مرزهای جمهوری اسلامی ایران با همسایگان از جمله ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان و دیگر کشورها باز شده است و مرزهای ما با اقلیم کردستان عراق حتی در زمان انتشار ویروس کرونا با اتخاذ تدابیر احتیاطی برای انجام فعالیت های تجاری باز بود.

موسی طباطبایی خاطرنشان کرد: زود است که در رابطه با از سرگیری سفرهای هوایی میان دو کشور صحبت کنیم و مساله مهم این است که درحال حاضر گذرگاه های زمینی را باز کنیم. همان طور که می دانید همه ما مشتاق زیارت عتبات مقدسه و کربلا هستیم و برادران عراقی نیز مشتاق زیارت حرم امام رضا(ع) و خواهر آن حضرت معصومه(س) هستند اما اپیدمی موجود همه چیز از جمله حج واجب را ممنوع کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.