به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه قیمت‌های نفت خام در حالی افت کردند که دیشب با خوش‌بینی به بازگشت تقاضا در سراسر جهان تقویت شده بودند.

در آغاز معاملات امروز قیمت‌های نفت به رشد دیشب خود ادامه دادند و حتی در مقطعی بیش از ۱.۵ درصد جهش کردند، اما در معاملات عصر کم کم نگرانی از تشدید شیوع کرونا در آمریکا و اختلال در بازگشایی و ریکاوری اقتصادی این کشور بر بازارهای نفت حاکم شد و شاخص‌ها با از دست دادن تمام سود خود وارد منطقه منفی شدند.

تا ساعت ۱۷:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳۱ سنت یا ۱.۰۱ درصد سقوط کرد و به ۳۸.۳۳ دلار رسید. این در حالی است که قیمت این شاخص پیش از ظهر امروز به ۳۹.۳۵ دلار هم رسیده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۱۷:۰۷ به وقت تهران ۰.۱۷ سنت یا ۰.۴۱ درصد افت کرد و به ۴۰.۸۸ دلار رسید. این شاخص پیش از ظهر امروز بیش از ۱.۵ درصد جهش کرده و به ۴۱.۸۱ دلار رسیده بود.

چشم‌انداز افزایش تولید نفت خام آمریکا در آینده باعث شد قیمت‌ها پایین بیایند. شعبه دالاس فدرال‌رزرو در نتیجه تحقیقات خود اعلام کرد بیش از نیمی از تولیدکنندگان بزرگ نفت آمریکا که تولید خود را کاهش داده بودند انتظار دارند تا پایان جولای به سطح تولید قبلی بازگردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.