سید مرتضی بختیاری در حاشیه مراسم افتتاح اولین مرکز نیکوکاری سازمان آتش نشانی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: چهارشنبه گذشته قرار بود تا به کارت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با کمک‌ دولت  بسته غذایی واریز شود.

وی افزود: اما اتفاقی مبنی بر واریز مبالغی به حساب مددجویان این منطقه رخ داد که بلافاصله بانک مرکزی جلوی آن را مسدود کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه الان هم کارشناسان بانک مرکزی در حال ریشه یابی قضیه هستند تصریح کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با کمیته امداد ندارد. البته تعداد این موارد بالا نبوده اما نفس قضیه مهم است و حساسیت بانک‌مرکزی هم روی نفس این عمل است که چرا این اتفاق افتاده است.

 همچنین رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی در این مراسم از فعالیت ۳۹۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور خبر داد و گفت:  کمیته امداد آمادگی دارد تا این تعداد را تا پایان سال به  ۸۰۰۰ مرکز برساند. 

بختیاری گفت: مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوری در بطن‌ مردم‌قرار دارند وخود مردم اداره کننده آنها هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در این مراکز نیازمندی‌های مردم توسط خود آنها برطرف می‌شود، افزود: تا کنون بیش از۳۹۰۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور افتتاح‌شده است.

 

رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی  با اشاره به اینکه در تلاش هستیم با کمک همه خیران تا پایان امسال برای مساجد و سایر مراکز تا سقف ۸۰۰۰ مرکز نیکوکاری احداث کنیم، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری مساجد با کمک هیئت امنا و امام‌جماعت  آنها به مردم خدمت رسانی می کنند چرا که  شناخت بیشتری از مردم و نیازمندان منطقه دارند.

 

بختیاری با تاکید بر اینکه این مراکز فقط به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمک رسانی نمی کنند تصریح کرد: این مراکز به کلیه نیازمندان کمک می کنند و چون کار به مردم واگذار شده صندوق صدقات آن منطقه نیز در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این مراکز نیز گفت: مراکز نیکوکاری به دنبال رفع نیازهای مردم‌محله، اشتغال و کارآفرینی و ... فعال هستند. امروز سازمان آتش نشانی با فعالیتشان ایثارگرانه در کنار مردم‌ هستند. در حادثه پلاسکو ۱۶ نفر از این افراد شهید شدند و مردم به آنها عشق می‌ورزند. این افراد می توانند امروز به نیازمندانی که شناسایی می کنند نیز کمک کنند.

رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی افزود: این نیازمندان ممکن است در بخش درمان، اشتغال، بازسازی و تجهیز منازل و ... باشند. در سال ۹۸ بیش از ۱۰۱۳ میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک شد. این مراکز در ماه رمضان بیش از ۶ میلیون غذای گرم به نیازمندان رساندند.

 

بختیاری افزود: در سه ماه آخر سال ۹۸ با ریاست بانک مرکزی مکاتبه کردیم و موافقت شد که به تمام بانکهای عامل ابلاغ شد تا کسانیکه ۱۰  مددجو یتیم را شاغل کنند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود. در بسیاری ازمواقع بیش از این تعداد افراد را به اشتغال گرفته اند. این تسهیلات نیز قرض الحسنه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.