انوشیروان محسنی بندپی، عصر شنبه در جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران که با موضوع ارائه راهکار برای کاهش تصادفات جاده‌ای و بررسی مشکلات ترافیکی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران برگزار شد اظهار داشت: هرچند آمار تصادفات جاده‌ای در استان تهران سال به سال با شیب ملایم رو به کاهش است اما بازهم همین آمار بالا است.

محسنی بندپی افزود: باید با شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع این نقاط در محورهای مواصلاتی استان تهران که به نوعی اقدام پیشگیرانه محسوب می‌شود و با اتخاذ اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی می‌توان آمار را کاهش داد.

وی گفت: اینکه بیشترین آمار تلفات جاده‌ای مربوط به عابرین پیاده و موتور سواران بیشترین آمار تلفات تصادفات مربوط به تصادفات برون شهری است قابل تأمل است و تقویت و تجهیز پل‌های عابر پیاده در شهرهای استان تهران به عهده شهرداران استان تهران است و در این زمینه مسئولیت دارند و از همین الان باید کمربندی جنوبی تهران تجهیز شود.

استاندار تهران عنوان داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط خاص و محدودیت‌های ناشی از این بیماری شاهد کاهش میل سفر شهروندان تهرانی و به تبع آن کاهش آمار تلفات جاده‌ای در دوماهه نخست سال ۹۹ بودیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.