همزمان با اعلام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز همکاری بین امارات متحده عربی و رژیمش برای مقابه با ویروس کرونا و تاکید وی بر گسترش این همکاری در تمام منطقه خاورمیانه با محوریت پژوهش های علمی و تحقیقاتی یک رسانه عبری زبان هم با استناد به سخنان وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات متحده عربی ، آن را تلاش ابوظبی برای اخراج حزب الله از صحنه سیاسی لبنان تفسیر کرد.

پایگاه اطلاع رسانی ناتسوه نت در گزارشی با استناد به سخنان انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات متحده عربی خبر داد امارات متحده عربی به بیروت هشدار داده است در صورتی که حزب الله همچنان در ساختار سیاسی باقی بماند شرایط اقتصادی اش به همین شکل باقی خواهد ماند و تنها در صورتی از کمک های مالی شورای همکاری بهره مند خواهد شد که پل های خود را با حزب الله تخریب کند.

این پایگاه عبری زبان با استناد به سخنان انور قرقاش نوشت : وقت آن فرا رسیده است تا حزب الله را از ساختار سیاسی لبنان خارج کنیم.

در همین راستا روزنامه کالکاسکیت هم در ضمیمه خود صفحه کاملی را به محمد بن زاید وزیر خارجه امارات متحده اختصاص داده و در مقدمه آن ضمن تمجید از محمد بن زاید او را اعجوبه ای توصیف کرد که در شرایط بد خاورمیانه کنترل پشت پرده اقتصادی منطقه ای توسط امارات را مدیریت می کند.

به اعتقاد دارون بیسکین نویسنده این مقاله سخنان و اظهار نظرهای مسئولین اماراتی به ویژه انور قرقاش درباره اینکه اختلافات سیاسی نمی تواند مانعی برای همکاری بین ابوظبی و تل آویو در مسائل دیگر شود بسیاری از جامعه صهیونیستی را شگفت زده کرده است.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت احارانوت هم درباره خبر نتانیاهو در رابطه با همکاری بین تل آویو و ابوظبی نوشت سابقه این همکاری به ماه ها قبل از این اعلامیه بازگشته و زمانی علنی شد که 100 هزار تست کرونا از امارات متحده عربی به اینجا رسید.

آنچه در این رابطه باید گفت آن است که این هواپیما با یک پرواز مستقیم این محموله را منتقل کرده است.

گفتنی است همکاری بین محمد بن زاید و بنیامین نتانیاهو به حدی گسترش علنی پیدا کرده که ابومازن و تشکیلات خود گردان هم اخیراً از پذیرش کمک های ارسالی امارات متحده عربی برای مقابله با ویروس کرونا امتناع کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.