بهنود جواهرپور، طراح مد و لباس ایرانی که در سال ۲۰۰۵ برند «بهنود» را در شهر ناپل در ایتالیا به ثبت رسانده است، درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به‌ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: شرکت مد خاورمیانه بهنود، فعالیتی آنلاین برای کمک به متخصصان صنعت مد و به‌ویژه کارگرانی که به‌شدت تحت تاثیر بحران کرونا در منطقه خاورمیانه قرار گرفته‌اند، راه‌اندازی کرده است و ما در این مدت، تلاش کرده‌ایم برند ایتالیایی مستقر در دبی و دیگر خانه‌های مد منطقه‌ای را تشویق کنیم به جنبش مقابله با کرونا از دریچه صنعت مد ملحق شوند تا به مردم نیازمند بیشتری در سطح جهان کمک کنند.

او گفت: زمان آن رسیده ‌است که یک گام برداریم و برای کل صنعت مد در خاورمیانه ایستادگی کنیم و بدون شک تلاش‌های جمعی ما برای نجات افرادی که تحت تاثیر این بحران قرار گرفته‌اند، به پایداری صنعت ما کمک خواهد کرد. اکنون زمان عمل به‌عنوان یک فعال در صنعت مد است و باید برای گذراندن هر چه‌بهتر این شرایط با یکدیگر متحد شویم.

این طراح لباس مقیم در ایتالیا یادآور شد: بسیاری از کارکنان صنعت مد شغل خود را به دلیل بحران از دست داده‌اند و آنهایی که در رده اقتصادی پایین‌تر هستند بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، حال آن که ما باید گام‌های بزرگی برای مراقبت از آن‌ها برداریم و راه‌های جدیدی برای حفظ این افراد خلاق در مسیر خود ایجاد کنیم.

او درباره بنیاد و موسسه خیریه بهنود گفت: موسسه بنیاد بهنود، یک سازمان خیریه درحال‌توسعه و کمک به استعدادهای خلاق برای رسیدن به پتانسیل کامل خود از طریق فعالیت‌های متعدد، کارگاه‌ها و ابتکارات جهانی است.

این طراح لباس با تاکید بر اینکه مردم فکر می‌کنند که مد فقط در حوزه تجملات است در حالی که مد یک ضرورت به شمار می‌رود، اظهار کرد: لباس یکی از نیازهای اولیه بشر است؛ همانگونه که در این زمان‌های چالش‌برانگیز دیده‌ایم ساختن ماسک، لباس‌های آزمایشگاهی، کفش و دیگر لوازم محافظ یکی از مهم‌ترین ابزارها برای محافظت از ما در برابر ویروس است.

مدیرعامل برند بهنود درباره کمپین راه‌اندازی شده به‌منظور مقابله با کرونا بیان کرد: این ابتکار عمل برای همه افراد شاغل در صنعت مد که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر ویروس قرار گرفته‌اند، اعمال می‌شود. آنها باید فرم ساده‌ای را پر کنند و من شخصا هر فرم و هر درخواستی را خواهم خواند و بررسی خواهم کرد که برند من چگونه می‎تواند از آن‌ها پشتیبانی کند. در این راستا سایر کارمندان مراکز مد، کارگران کارخانه‌ها، خیاطان، برشکارها، مدیران فروش و سایر افرادی که نیاز به کمک دارند لازم است به نشانی اینترنتی www. instagram.com/behnoode یا هشتگ #BenoodeGivesBack مراجعه کرده و روی پیوند موجود در بیو کلیک کنند تا به سمت فرم هدایت شوند.

او در خاتمه گفت: مد همیشه شکلی از بیان خلاقانه است. مردم به لباس‌هایی نیاز دارند که بپوشند و سبک آن‌ها بیان شخصیت آنها است. من معتقدم که هر فرد بعد از بحران کرونا به‌طور متفاوتی واکنش نشان خواهد داد و اغلب مردم به دنبال فرصت برای لباس پوشیدن و بیرون رفتن هستند، به‌خصوص بعد از این که به مدت طولانی در خانه بودند و من عمیقا معتقدم که هنر صنعت مد بر اساس همین نیاز، بازگشت دوباره خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.