به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند پس از آن خود را گرفتار در رسوایی یک رسانه اجتماعی یافت که یکی از کاربران توییتر یک ادعای جعلی را از قول وی مطرح کرد.

این کاربر با نام "لین پیس" نوشت که در پی انتشار کتاب جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و مطرح شدن این ادعا که ترامپ فنلاند را هنوز بخشی از روسیه می‌داند، (که از ۱۹۱۷ دیگر این گونه نیست) نخست‌وزیر فنلاند به شوخی گفته که آمریکا تحت نفوذ و تاثیر روسیه است.

براساس همان توییتی که اکنون بی‌اعتبار شده است، نخست‌وزیر فنلاند گفته بود: اگر بخواهیم منصف باشیم، چنین مساله‌ای برای آمریکا هم صدق می‌کند.

این توئیت ۱۳۰ هزار بار مورد پسند واقع شد و بیش از ۳۶ هزار بار هم به اشتراک گذاشته شده است.

در سده دوازدهم، فنلاندی‌ها برای حفظ خود در مقابل دشمنانشان، به‌ویژه روس‌ها، از سوئد کمک خواستند و بدین گونه فنلاند به تصرف سوئد درآمد. فنلاند در طی جنگ‌های پی‌ در پی میان روسیه و سوئد صدمات سختی دید. سوئد در سال ۱۸۰۹ فنلاند را به الکساندر یکم (روسیه) تسلیم کرد. با روی کار آمدن مجلس بلشویک‌ها در روسیه در ۱۹۱۷، همان مجلس، استقلال فنلاند را اعلام کرد. در ۱۹۲۰ اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی نیز استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت.

یکی از مسئولان در سفارت فنلاند در واشنگتن دی.سی این توئیت را رد کرد و آن را نادرست خواند و باعث ناراحتی کاربران توئیتر شد که ترامپ را "فنلاندی" خوانده بودند. وی همچنین گفت، نخست‌وزیر فنلاند هرگز درباره موارد مربوط به کتاب منتشر شده از سوی بولتون اظهارنظر نکرده است.

جان بولتون که از ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ سمت مشاور امنیت ملی آمریکا را در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برعهده داشت، پس از کناره‌گیری کتابی درباره مدت زمان فعالیتش در دولت واشنگتن نوشت که سر و صدای زیادی به پا کرده است. کاخ سفید در تلاشی ناموفق سعی کرد تا جلوی انتشار این کتاب را بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.