در راستای تولیدات نفتی بهمن ۹۶ پروژه مینی پالایشگاه پلدختر در شهرک صنعتی این شهرستان واقع در روستای سراب حمام کلنگ‌زنی شد.

این مینی پالایشگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار است با خوراک روزانه ۵۰۰۰ بشکه نفت خام در فاز نخست اجرایی شود و مسئولان در مراسم کلنگ‌زنی از افتتاح این فاز تا بهمن ۹۷ خبر داده بودند، هر چند وقوع سیلاب فروردین ۹۸ کار را با مشکل مواجه کرد.

برای مینی پالایشگاه پلدختر در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار چهار فاز درنظر گرفته شده و با توجه به نفت‌خیز بودن این شهرستان می‌تواند مفید باشد.

درباره آخرین وضعیت این پروژه، حسن رضاییان، فرماندار پلدختر به ایسنا گفت: پروژه فعال بوده و فاز نخست آن به طور کامل تمام شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار تاکنون ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، افزود: عملیات اجرایی فاز دوم نیز شروع شده و سرمایه‌گذار به خوبی پای کار است.

رضاییان بیان کرد: حدود ۲۵۰ فرصت شغلی مستقیم در فاز نخست این مینی پالایشگاه ایجاد می‌شود و کمک خوبی برای اشتغال شهرستان است.

فرماندار پلدختر تاکید کرد: با توجه به شرایط این شهرستان، وجود چنین مینی پالایشگاهی نیاز بود و امیدواریم فازهای بعدی نیز در اسرع وقت تکمیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.