به گزارش شبکه سی ان ان، "جنی دورکان" شهردار سیاتل روز چهارشنبه گفت: با آغاز اعتراضات در مرکز شهر تاکنون ۱۳ نفر بازداشت شده‌اند و وضعیت اضطراری نیز اعلام شده است. 

با گذشت چندین هفته از اعتراضات مردمی در سیاتل، مقامات شهرداری به بهانه حفظ امنیت سلامت و اموال مردم صدها نیروی پلیس به خیابان‌ها اعزام کردند و شدیدا اعتراضات را با بازداشت معترضین سرکوب می‌کنند. 

اداره پلیس سیاتل در پیامی توییتری نوشت: با استناد به اعلام وضعیت اضطراری توسط شهرداری نیروهای پلیس به محل تجمعات اعزام شده و آماده هرگونه دفاع از اموال مردم و دولت در محل‌های عمومی هستند. 

پلیس سیاتل در ادامه تهدید کرد که بعد از اعلام وضعیت اضطراری هر شخص که در محل تجمعات حضور داشته باشد با برخورد پلیس و بازداشت روبرو خواهد شد. 

براساس بیانیه پلیس، فرماندهان امنیتی دستور پراکندگی تجمعات را مطابق دستور وضعیت اضطراری شهردار صادر کرده‌اند. از همه معترضین خواسته می‌شود ظرف هشت دقیقه منطقه تجمع را ترک کنند. 

در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس هفته گذشته شماری از معترضان در سیاتل مناطق اطراف ساختمان کنگره ایالتی را تحت کنترل در آورده‌اند. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تهدید کرده بود که برای مقابله با معترضان، ارتش را به کار خواهد بست.  

این اظهارات باعث افزایش تنش‌ها شد و شهردار سیاتل و فرماندار ایالت واشنگتن مواضع ترامپ را محکوم کردند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.