بنا بر حکم صادره از سوی دادگاه عالی انگلیس، ذخایر طلای موجود ونزوئلا در "بانک انگلستان" لندن به جای دولت نیکولاس مادورو به دولت موازی ونزوئلا به رهبری خوان گوایدو داده می‌شود. 

خبرگزاری انگلیسی PA روز پنج‌شنبه گزارش داد، دادگاه عالی بریتانیا پس از بررسی پرونده ذخایر طلای ونزوئلا در لندن تصمیم به پرداخت ‌آن به دولت موقت خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور گرفت.

طلای متعلق به ونزوئلا هم‌اکنون در گاوصندوق بانک انگلستان قرار دارد. بانک مرکزی ونزوئلا به نمایندگی از سوی دولت حاکم نیکولاس مادورو درخواست استرداد این طلاها از انگلیس را برای مبارزه با پیامدهای ناشی از پاندمی کرونا کرده است.

بانک انگلستان از استرداد این ذخایر سرباز زده است، به این دلیل که دولت موازی ونزوئلا به رهبری گوایدو نیز تقاضای دریافت این طلاها را کرده بود. پس از آن دولت کاراکاس از بانک انگلستان شکایت کرد و خواستار استرداد طلای این کشور شد.

به گزارش دویچه‌وله قضات دادگاه عالی انگلیس می‌گویند، این کشور دولت خوان گوایدو را در ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد و مادورو را رئیس‌جمهور این کشور نمی‌داند. وکلای دولت مادورو نیز به‌سرعت اعلام کردند که تقاضای فرجام خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.