سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: گرامیداشت سالروز شهدای هواپیمای مسافربری ایرباس۶۵۵ است که خوشبختانه شهدا عنایت کردند و توانستیم در مراسم یادبود شهدای مظلوم و بیگناه این حادثه در خلیج فارس شرکت کنیم.

وی افزود: ۳۲ سال پیش آمریکای جنایتکار اقدام به یک جنایت بزرگ ضدبشری و تاریخی و یک اشتباه راهبردی و غلط تاریخی کرد و یک هواپیمای مسافربری عادی و غیرنظامی را که تمام سرنشینان آن مردم عادی بودند و قصد سفر از بندرعباس به‌مقصد دبی را داشتند مورد هدف و اصابت موشک توسط ناو وینسنس قرار داد.

آمریکایی‌ها از ایران کینه دارند

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اشتباه بزرگتر آمریکایی‌ها این نکته بود که این مسئله را با افتخار بلافاصله اعلام کردند و اشتباه فاحش و زشت آن‌ها که از همه جنایات آن‌ها بدتر بود اعطای مدال افتخار به فرمانده این ناو بود.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در آن سال‌ها سیلی‌های متعدد و زیادی از رزمندگان اسلام و سپاهیان اسلام خورده بودند و بغض و کینه فراوانی از جمهوری اسلامی داشتند در این حرکت و عملیات وحشیانه و ناجوانمردانه خودشان و با نقض حقوق بشر کودکان و زنان و سایر مسافران این هواپیما را به شهادت رساندند.

سردار غلامشاهی گفت: امروز آمریکایی‌ها در خلیج فارس آن شرایط را ندارند و نخواهند داشت چرا که دوره‌ای که می‌توانستند چنین جنایاتی مرتکب شوند و بعد به آن افتخار کنند تمام شده است.

وی اضافه کرد: امروز در خلیج‌ فارس اقتداری که از ناحیه پاسداران، ارتشیان و سربازان جمهوری اسلامی ایران برقرار هست به آمریکایی‌ها این پیام را دارد که در منطقه خلیج فارس نه‌فقط اجازه ارتکاب چنین جنایتی را نخواهد داد بلکه حضور آنها در خلیج فارس را هم تحمل نخواهد کرد.

تمام رفتارهای دشمن را رصد می‌کنیم

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: امروزه دائماً چشم‌های بیدار رزمندگان اسلام آن‌ها را رصد می‌کند و تمام وقت حضور ما را کنار خودشان می‌بینند و در صورتی که حماقتی به‌خرج بدهند و نگاه چپی به آب‌ها و فضای جمهوری اسلامی داشته باشند قطعاً جواب محکمی خواهند شنید. 

وی در پایان گفت: این پیام را هم به ملت شهیدپرور ایران می‌دهیم که ما به یاد شهدا که مظهر اقتدار ما هستند، هستیم و همیشه یاد و نام آنان را گرامی خواهیم داشت و راه شهدا استمرار پیدا خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.