نادر طالب‌زاده، مستندساز و کارشناس رسانه، با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سوم سیما، درباره شهادت حاج احمد متوسلیان و همراهانش در لبنان و تعلل در تفحص محل دفن پیکر او توضیحاتی را داد.

او در این‌باره گفت: «هر زمان که حرفی از تفحص و بررسی در مکانی که شاهدان و کارشناسان، مدعی دفن احمد متوسلیان در آن هستند، به میان می‌آید، افرادی در داخل کشور مانع این اتفاق می‌شوند. برخی از شاهدان عینی و موثق که به ایران نیز دعوت شدند و به گواه‌شان هم سلولی حاج احمد بودند، بر شهادت و دفن پیکر حاج احمد صحه گذاشتند که ادعای‌شان توسط مقامات پیگیری نشد. ترجیح ما بر این است که حاج احمد متوسلیان زنده باشد ولی حرف ما این است شما چرا یک سند از زنده بودن ایشان نشان نمی‌دهید.»

طالب‌زاده ادامه داد: «متوجه موانع تفحص حاج‌احمد نمی‌شویم چون در شرایط امروز واقعا با توجه به تشخیص محل دفن پیگیری این موضوع کار سختی نیست ولی هر بار در حالی که لبنانی‌ها همکاری می‌کنند ولی با مخالفت مسئولین ایرانی روبرو می‌شود. شاید مصلحت و دیپلماسی می‌خواهد همچنان در این وهم بمانند که احمد متوسلیان در لبنان زنده است و حتما خیراتی برای برخی از گروه‌ها و تشکل‌ها دارد.»

او تاکید کرد: «دو شاهد، ناظر ماجرا هستند که یکی عیسی ایوبی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سوربن فرانسه از هم سلولی‌های احمد متوسلیان است که در لبنان اسیر بود و از نزدیک از وضعیت حاج احمد با جزییات کامل با خبر بود و دیگری پیرمردی که هم اکنون نیز زنده هست که شاهد محل دقیق دفن احمد متوسلیان و همرزمانش در لبنان بود.»

این مستندساز تاکید کرد: «حزب‌الله لبنان برای تحقیق و تفحص در این خصوص کاری نمی‌کند تا کمیته پیگیری ۴ دیپلمات ربوده شده در ایران مجوز پیگیری دهند و به شدت تابع مسئولین ایرانی در این خصوص هستند. ما هم امیدواریم هر چه زودتر سرنوشت این ۴ دیپلمات عزیزمان مشخص شود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.