روسیا الیوم گزارش داد، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در پیامی به صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نوشت: به من اعلام کردید که نسبت به احتمال اجرای طرح الحاق نگران هستید و سازمان آزادیبخش فلسطین درصدد صلح طبق قانون بین‌المللی و اصل دو کشوری است.

وی گفت: فرانسه همچنان متعهد به تلاش برای حل و فصل عادلانه و پایدار منازعه اسرائیل و فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری طبق قانون بین‌المللی است. از نظر ما این راه حل تنها مسیر برای برآورده کردن آرزوهای فلسطینی ها و اسرائیلی‌ها برای داشتن دو کشور در کنار یکدیگر است.

لودریان ادامه داد که کشورش همچنان به فعالیتش در برابر هرگونه اقداماتی که موجب تضعیف شرایط از سرگیری مذاکرات شود و بویژه سیاست شهرک سازی، ادامه می‌دهد.

وی از مقامات اسرائیل خواست که از انجام هرگونه اقدام یکجانبه برای الحاق اراضی فلسطین خودداری کنند.

وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد: چنین تصمیمی نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای راه حل دو کشوری است که اجرای پیامدهایی را برای روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل به همراه خواهد داشت و به سود هیچ یک از فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و یا اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل نخواهد بود.

وی در پایان این نامه نوشت: به شما می گویم که فرانسه به حمایت از تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین در چارچوب قانون بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده ادامه می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.