میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری درباره ارجاع عدم پایبندی کشورهای اروپایی به برجام به کمیسیون مشترک برجام توسط نوشت: تروئیکای اروپا و ایران تلاش می‌کنند از زوایای مختلف مکانیسم ماشه را فعال کنند. این ایده خوبی نیست. به جای [به کار بستن] مکانیسم‌هایی بی‌ثمری که به طور بالقوه آسیب‌زا هستند، شرکای برجام باید باهم همفکری کنند که چگونه می‌توان توافق هسته‌ای را که در وضع بسیار بدی است، حفظ کنند.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که متعاقب اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی سه دولت اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی مندرج در برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام، یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند ۳۶ برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد.

در نامه وزیر امور خارجه تاکید شده است که هرگونه مداخله در همکاری های پادمانی جاری بین ایران و آژانس مغایر با مفاد برجام بوده و می تواند بر مبانی همکاری های پادمانی موجود تاثیرات منفی داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.