فاطمه زرین آمیزی با اشاره به حضور کارشناسان بهداشت و سلامت در جلسه کنکور دکتری ۹۹ و دیگر آزمون های سازمان سنجش، گفت: کنکور دکتری ۹۹ در شهرهای بزرگ برگزار می شود و بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان حوزه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی یا بیمارستان شهر محل برگزاری آزمون دکتری در تمام حوزه های برگزار کننده این آزمون حاضر می شوند.

وی تاکید کرد: امسال علاوه بر عوامل اجرایی که هر سال در حوزه ها حضور دارند، نماینده بهداشت هم اضافه شده است. علاوه بر این، بستگی به تمهیدات شهرهای برگزاری کننده کنکور نیروهای آمبولانس حتماً حاضر می شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بار دیگر با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک توسط داوطلب در جلسه کنکور اجبار و ضروری است، خاطرنشان کرد: فرایند ضدعفونی حوزه های کنکور از هفته آینده آغاز می شود.

داوطلبان تب سنجی می شوند

زرین آمیزی همچنین درباره تب سنجی از داوطلبان، اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور به حوزه های برگزار کننده کنکور اعلام کرده است که تب سنجی از داوطلبان به عمل آید و اگر فرد علائم ظاهری عیان داشت، جای او را در جلسه آزمون جدا می کنیم؛ اما اگر فردی علائم ظاهری نداشته باشد قابل تشخیص برای کسی نیست؛ مگر اینکه خودش اعلام کند.

سخنگوی سازمان سنجش با بیان اینکه نمی توان داوطلب را مجبور به انجام تست کرونا کرد، گفت: این امکان که داوطلب قبل از شرکت در کنکور مجبور به انجام تست کرونا شود، از نظر قانونی برای سازمان سنجش وجود ندارد و اصلاً منطقی هم نیست.

زرین آمیزی با یادآوری سخنان ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت مبنی بر اینکه آزمایش کرونا برای کسانی انجام می شود که علائم حادتر کرونا را دارند، یادآور شد: آزمایش کرونا برای کسانی انجام می شود که از نظر وزارت بهداشت درصد ابتلای فرد را بیشتر نشان می دهد.

روز گذشته دستورالعمل بهداشتی سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبان کنکور دکتری منتشر شد که بر این اساس هنگام ورود و خروج به حوزه با سایر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: داوطلبان از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

نحوه برگزاری آزمون برای داوطلبان مبتلا به کرونا

سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد این سازمان به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند)،با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

داوطلبان لازم است از روز جمعه ۲۰ تا ۲۱ تیرماه جاری با مراجعه به درگاه اینترنتی این سازمان (بخش آزمون دکتری) فرم خوداظهاری را تکمیل و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

سازمان سنجش با توجه به پیش بینی های به عمل آمده برای این داوطلبان در بیمارستان و یا در محل امنی که وزارت بهداشت در شهرهای محل برگزاری آزمون تعیین می کند، آزمون برگزار خواهد کرد.

زرین آمیزی با اشاره به تعداد حوزه های امتحانی، گفت: کنکور دکتری ۹۹ در ۶۰ شهر و ۱۴۶ حوزه برگزار می شود.

کنکور دکتری سال ۹۹ روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه برگزار و فرایند توزیع کارت ورود به جلسه از ۲۳ تیرماه آغاز می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.