احمد نادری در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طی ۲روز اخیر، بیش از ۲۰ هزار پیام موافق و مخالف درباره ⁧تعویق کنکور⁩ از سوی مردم دریافت کرده‌ام. دیروز جلسه‌ای با وزیر ⁧آموزش و پرورش⁩ داشتیم و فردا نیز با وزیر ⁧علوم⁩ و معاونان و رئیس سازمان سنجش⁩. این موضوع مهم را تا حصول بهترین نتیجه برای دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز پیگیر هستیم.»

پیش از این احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفت که این کمیسیون در جلسات آینده خود موضوع تعویق کنکور و یا تغییر در نحوه برگزاری آن را مورد بررسی قرار می دهد.

طرح هر ایرانی یک خودرو روی میز پارلمان

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح «هر ایرانی یک مسکن» گفت: این طرح آماده شده و  در صورتی که مورد تأیید وکلای ملت قرار گیرد در صحن علنی اعلام وصول می‌شود. طرح «هر ایرانی یک مسکن» هنوز به هیئت رئیسه ارسال نشده و منتظریم تا به امضای تعداد قانونی نمایندگان برسد.

او  افزود: در بازار مسکن برخی سرمایه گذاری کرده و مسکن می سازند و طبق قیمت بازار مردم آن را خریداری می کنند، اما همه افراد قادر به خریداری مسکن نیستند به عنوان مثال اقشار آسیب پذیر و جوانان که هنوز درآمد و اشتغالی ندارند، نمی توانند مسکن تهیه کنند، بنابراین باید برایشان کاری کرد. در طرح مذکور به افرادی که مسکن دوم به نامشان می‌شود، به نسبت قیمتی که در بازار برای مسکن تعیین شده ۲۰ تا ۲۵ درصد مالیات وضع می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: در کشورمان بیش از ۲ میلیون مسکن خالی وجود دارد که در اختیار سفته بازان بازار مسکن قرار دارد، یعنی افرادی که نه سرمایه‌گذار هستند و نه متقاضی و این بدان معناست که مسکن در دست افرادی قرار دارد که به مسکن نیازی ندارند، اما با پول و منافعشان خانه خریداری کرده و هر سال با بالا رفتن تورم میلیاردها تومان کاسبی می‌کنند که هیچ‌گونه نقش مثبتی در بازار سرمایه اعمال نمی‌کنند.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن داریم، بنابراین هر سال باید حداقل ۳۰۰ هزار مسکن بسازیم تا بتوانیم به استانداردهای لازم در این زمینه برسیم، به همین منظور یک طرح دو فوریتی و سه فوریتی به مجلس می‌دهیم تا طرح «هر ایرانی یک مسکن» به سرانجام برسد.

نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: بعد از ارائه طرح «هر ایرانی یک مسکن»، بسیاری از افراد به ویژه سازندگان مسکن با ما تماس گرفتند و ابراز نگرانی کردند، ولی به سرمایه‌گذاران بازار مسکن این اطمینان را می‌دهم که معافیت‌ها را برایشان در نظر می‌گیریم، یعنی افرادی که در بازار ساخت و انبوه سازی مسکن هستند با تأیید وزارت مسکن و شهرسازی معافیت سابق را دارند.

او در پایان تأکید کرد: قرار است طرح مذکور را در بازار خودرو هم عملیاتی کنیم، چراکه برخی با ایجاد سفته بازی موجب آشفتگی در این بازار ‌می‌شوند، به همین دلیل در صدد هستیم که طرح «هر ایرانی یک خودرو» را در مجلس به تصویب برسانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.