به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی روز دوشنبه در دیدار خورخه ماکِز، فرستاده ویژه رییس جمهوری ونزوئلا، دیدارها و رایزنی سران و مسئولان دوکشور در عرصه‌های مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همکاری ها با این کشور استقبال می کند.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا در زمینه‌های گوناگون، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران-کاراکاس تاکید کرد.

واعظی با اشاره به اینکه امروز آمریکا با تحریم و اعمال فشار بدنبال توطئه‌افکنی علیه دولت‌ها و ملت‌های مقاوم و آزادی‌خواه به ویژه ایران و ونزوئلا است، اظهار داشت: باید با همبستگی و توسعه روابط و همکاری‌های فی مابین اجازه ندهیم تحریم دشمنان نسبت به توسعه و رفاه مردم خدشه‌ای ایجاد کند.

وی با قدردانی از پیام محبت آمیز رییس جمهوری ونزوئلا ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط و رفع بیماری کرونا در جهان، رییسان جمهوری و دیگر مقامات دو کشور بتوانند همچون گذشته دیدارها و رایزنی‌های خوبی با هم داشته باشند.

قدردان حمایت‌ها و کمک‌های ایران هستیم

خورخه ماکز، فرستاده ویژه رییس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با تحویل پیام کتبی «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری این کشور برای حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، اظهار داشت: ایران و ونزوئلا روابط بسیار خوبی با هم دارند و ما همواره قدردان حمایت‌ها و کمک‌های برادران ایرانی خود بوده و خواستار توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری‌های میان دو کشور هستیم.

فرستاده ویژه رییس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه مردم این کشور ملت ایران را به عنوان ملتی قهرمان و بزرگ شناخته و همواره مورد تحسین قرار می‌دهند، افزود: ورود کشتی‌های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا، روز جشن برای ملت ونزوئلا بود.

وی با بیان اینکه امپریالیسم آمریکا، دشمن مشترک ایران و ونزوئلا بوده و باید با اتحاد و همبستگی برابر آن ایستادگی و مقاومت کنیم، گفت: مطمئنا هیچ نیروی خارجی قادر نخواهد بود در برابر اراده ملت‌های آزادی‌خواه مانند ایران و نزوئلا به اهداف خود دست پیدا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.