سوری صغری راغبی درباره رژیم غذایی بیماران کرونایی گفت: هنگام بیماری ضروری است پروتئین، کالری و انرژی مورد نیاز بیمار را تامین کنیم لذا توصیه می‌شود بیمار در تعداد وعده‌های بیشتر با حجم کمتر غذا میل کند.

وی افزود: همچنین انواع سوپ‌ها که شامل غلات، گوشت‌هایی نظیر سینه مرغ و ترجیحا گوشت‌هایی که بتواند نیاز پروتئین بدن را تامین کند و انواع سبزیجات در سوپ بیمار استفاده شود؛ سوپ را می‌توان با چاشنی‌هایی نظیر لیمو ترش که خود می‌تواند به بهبودی بیمار کمک کند در وعده‌های متفاوت استفاده کرد.

کارشناس مسوول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: برای تامین کالری مورد نیاز بیمار باید از روغن‌هایی نظیر روغن زیتون و روغن کانولا که حاوی امگا ۳ یا امگا ۹ است به دلیل دارا بودن خاصیت ضدالتهابی حتما در رژیم غذایی فرد بیمار استفاده شود.

وی مصرف انواع مغزها نظیر پسته، بادام، گردو به صورت میان وعده در وعده‌های غذایی و هم در رژیم غذایی ماست بیمار یک یا دو قاشق پوره انواع مغزها را توصیه کرد.

راغبی درباره اهمیت مصرف لبنیات هنگام بیماری گفت: ترجیحا لبنیات مصرفی بیمار در شرایط ابتلا به کرونا از نوع پرچرب باشد.

وی تصریح کرد: غذاهای سرخ شده را در رژیم غذایی بیمار وارد نکنیم و بیشتر غذاها به صورت کبابی شده، آبپز شده و با چاشنی مناسب صرف شود.

کارشناس تغذیه افزود: از آب میوه‌های تازه به عنوان میان وعده در ۲ تا سه نوبت در روز برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بیمار به ویژه ویتامین c، همچنین از تخم مرغ ترجیحا به صورت روزانه یک تا ۲ عدد تخم مرغ کامل به صورت آبپز شده در رژیم غذایی بیمار استفاده شود.

وی گفت: مصرف این دسته از مواد غذایی هنگام بیماری می‌تواند در بهبودی هرچه سریع‌تر فرد بیمار موثر باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.