وجیه‌الله نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیرو درخواست ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، برای تمدید اعمال محدودیت‌های جدید با توجه به وضعیت قرمز برخی از شهرستان‌های استان از جمله شهرستان ابهر و موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های کرونایی حداقل به مدت یک هفته در ابهر تمدید شد.

وی با اشاره به مصادیق مشمول محدودیت در شهرستان ابهر، ادامه داد: این ‌محدودیت‌ها شامل دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های زبان و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی است.

این مسئول با اشاره به این‌که برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها نیز شامل این محدودیت‌ها است، ادامه داد: محدودیت‌های کرونایی همچنین شامل باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، شهربازی‌ها و کافی‌نت‌ها و باشگاه‌های بدنسازی نیز می‌شود.

نوروزی تاکید کرد: این محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر در ابهر اعمال خواهد شد و تمدید آن منوط به ادامه وضعیت قرمز و شرایط شهرستان است.

وی با بیان این‌که سایر اصناف و اماکن می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی برای خود و همه مراجعان از شانزدهم تیرماه سال‌جاری فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزا یا شادی فقط و فقط و صرفا با کسب مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی شهرستان ابهر امکان‌پذیر است و صاحبان چنین مراسمی قبل از برگزاری هر برنامه‌ای حتما به اداره اماکن مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.