رضا آقایی با بیان این مطلب افزود: این حکم قضایی باحضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی و همکاری دستگاه‌های ذیربط همچون اداره گاز، اورژانس و عوامل حریم شهرداری منطقه ۲۲ از ید متصرف خارج و تمامی بناهای ایجادشده تخریب شد.

وی افزود: منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی متعلق به همه نسل‌هاست و بر این اساس حفظ و حراست از آن مشارکت همگانی به‌ویژه نهادها و سازمان‌های مرتبط را می‌طلبد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع از مواهب الهی به شمار می‌آیند، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم این منابع ارزشمند در طبیعت به‌ ویژه در زندگی انسان‌ها، توسعه و احیای این سرمایه‌های الهی و حفاظت از آن‌ها شکوفایی جامعه را به همراه دارد و هرچه دراین عرصه بیشتر بکوشیم زندگی سالم‌تر، مفیدتر و ثمربخش‌تری خواهیم داشت.

آقایی تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا، بوستان‌های جنگلی و اراضی مرتعی در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارند. برای حفاظت از این عرصه‌ها در مقابل آتش سوزی لازم است که مسافران و گردشگران یک سری نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: شهروندان و گردشگران هنگام مراجعه به بوستان‌های جنگلی و عرصه‌های طبیعی از روشن کردن آتش به جد خودداری و حتما در مکان‌هایی که برای پخت و پز در نظر گرفته شده استفاده و از رها کردن ته‌سیگار و اجسام شیشه‌ای پرهیز کنند.

به گزارش سایت سازمان جنگل‌ها آقایی ازعموم مردم درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را فورا از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.