به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، روابط عمومی این نیرو روز یکشنبه در پی درگذشت مرحوم سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش با صدور اطلاعیه‌ای اظهار داشت: خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهایی که گذشت، داغدار فرماندهی رشید و از تبار یاران واصل خورشید شد.

این اطلاعیه افزود: «امیر صدیق انقلاب»، سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق، فرمانده اسبق نیروی الهی هوایی ارتش که از آغاز جنگ تحمیلی بعنوان خلبانی شجاع و فرمانده‌ای کاردان و مجاهد، در میدان مبارزه حضور یافت و در خط مقدم دفاع از دین و کیانمان در مقابل دشمن کینه‌جو، بارها حیثیت مرگ را به بازی گرفت، در کوران مبارزه با کرونا، چشم از دنیا و مافی‌ها بست و دل‌های بسیاری را با کوچ غمگنانه خود شکست.

روابط عمومی ارتش خاطرنشان کرد: فرماندهی فروتن و امیری غیرتمند که میراث خون گرم شهید فکوری و دیگر شهیدان همرزمش را به نیکی پاسداشت و با همراهی شانه به شانه ستارگان آسمانی همچون شهیدان بابایی، ستاری، یاسینی، خلعتبری، اردستانی، دوران و ذوالفقاری‌ها، نقش‌آفرین حماسه‌های بی‌بدیل و عبرت‌آفرین بدخواهان سرزمین مادری‌مان شد.

این اطلاعیه عنوان کرد: تقارن ایام درگذشت این فرزند برومند ارتش با موج دوم فراگیری کرونا در سطح کشور و ضرورت اجتناب از برگزاری هرگونه اجتماع برای قطع چرخه شیوع این بیماری از یک سو و درخواست موکد خانواده فهیم و نجیب وی از سوی دیگر، حسرت تشییع و تدفینی شایسته را بر دل همکاران حق گذارش باقی گذاشت و دست‌ما را از بدرقه‌ای در خور مجاهدت‌های بی‌چشم داشت آن عزیز سفر کرده کوتاه کرد.

روابط عمومی ارتش اضافه کرد: در این وداع واپسین که شایسته بود ملت شریف و قدرشناس ایران در مشایعت باشکوه همرزمان داغدار و خانواده دل‌غمین، رشته الفت خود را به ضریح آخرین دیدار خود با «امیر صدیق انقلاب» گره بزند، گویا روح بلند او تندرستی، سلامتی و حیات هموطنان را بر آیین بدرقه ترجیح داد تا دیگر بار مردم صبور ایران سربلند اسلامی را بر همدلی مومنانه در پرهیز از برپایی هرگونه مراسم جمعی و برای عبور از آزمون سخت مبارزه با کرونا یادآور شود.

این اطلاعیه یادآور شد: اکنون، اگرچه آن پیشکسوت مجرب که عطر گلستانه شهیدان این سرزمین پاک را می‌شد از حضور و هم‌نشی‌اش استشمام کرد از بین ما رخت سفر بسته است لیکن نام و یاد بلندش در صفحه صفحه تاریخ این سرزمین از جمله برگ‌های زرین تاریخ دفاع مقدس ثبت شده و در تورق آثار مکتوب دفاع مقدس و بازخوانی خاطرات حماسه‌هایی همچون کمان ۹۹، عملیات‌های بدر، والفجر ۸، دفاع از شریان اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان و مناطق نفت‌خیز و بازسازی و بازگرداندن هواپیماهای زمینگیر شده در دوران جنگ تحمیلی رد پای حضور مدبرانه و فرماندهی غیرتمندانه او باقی است.

روابط عمومی ارتش تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرزوی غفران الهی برای "امیر صدیق انقلاب" و با دعوت از همه دلبستگان به سربلندی ایران عزیز بویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشورمان برای زنده نگه داشتن یاد این فرمانده سلحشور و یاران شهیدش با مطالعه شرح حماسه‌های وی، همزمان با هفتمین روز درگذست آن فرمانده فقید، در روز چهارشنبه بیست و پنجم تیرماه از ساعت ۱۸ با قرائت فاتحه و آیاتی از کلام‌الله مجید، در بستر فضای مجازی نام و یاد فرزند برومند خود را گرامی خواهند داشت.

این اطلاعیه افزود: از ملت فهیم و قدرشناس ایران اسلامی و همکاران و همرزمان وی برای حضور، مشارکت و همراهی در این نکوداشت دعوت بعمل می‌آید.

امیر سرتیپ خلبان صدیق فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش، چهارشنبه گذشته در سن ۷۹ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان ۵۰۱ ارتش، دار فانی را وداع گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.