علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه برگزاری نشست خبری خود در روز سه‌شنبه در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت و پیام توافق نظامی جامع بین ایران و سوریه که در جریان سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح به سوریه منعقد شد، گفت: ما همواره اعلام کرده ایم که ایران و سوریه دارای مناسبات ویژه هستند طی سال‌ها نبرد مشترک که با تروریسم و مداخله خارجی داشتیم ارتباط ما با سوریه استحکام بیشتری گرفته است.

ربیعی افزود: اعتقاد داریم که جنگ علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده و بدون سرعت بخشیدن به تقویت نظامی جبهه مقاومت در برابر تروریستها و البته در کنار آن شتاب دادن به آشتی ملی در سوریه، تثبیت دستاوردهای سیاسی کمتر به وقوع خواهد پیوست و امکان بازگشت تروریست‌ها وجود خواهد داشت.  

وی ادامه داد: همین نگرانی مشوق همکاری‌های نظامی ایران و سوریه است که اخیراً در جریان سفر سردار سرلشکر باقری به دمشق به مراحل خوبی رسید؛ سردار باقری در این سفر ملاقات‌هایی با رئیس جمهور و سایر مقامات عالی سوریه انجام دادند که مهمترین بخش سفر امضای توافقنامه همه‌جانبه همکاری‌های نظامی و امنیتی بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به تجربه همکاری های دیرین در زمان جنگ صدام علیه ایران با مرحوم حافظ اسد، گفت: در زمان جنگ تحمیلی سوریه از کشورهایی بود که همکاری خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است.

سخنگوی دولت درباره ابعاد این توافقنامه گفت: این توافقنامه در حوزه‌های نظامی، امنیتی، آموزشی و فنی است سردار باقری گفت و گوهایی با مقامات سوری درباره پیگیری همکاری‌های اقتصادی داشتند؛ ایجاد امکان برای حضور شرکت‌ها و ظرفیت‌های فنی و تخصصی نیروهای مسلح در دوران بازسازی سوریه از دیگر موضوعات مورد بحث بوده است.

ربیعی همچنین گفت: ما برای تقویت سامانه سامانه پدافندی سوریه با استفاده از تجهیزات تولید شده ایرانی برای مقابله با تهدیدات هوایی احتمالی اعلام آمادگی کردیم که بررسی و تفاهم صورت گیرد، البته در کنار این سفر سردار باقری از نیروهای مستشاری ایران که در کنار ارتش سوریه قرار دارند بازدید کردند و نظرات آنها را استماع کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.