خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، ری پیونگ-چول، معاون رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی از لیست سیاه انگلیس حذف شد؛ لیستی که اخیرا در وب‌سایت دفتر اجرای تحریم‌های مالی که یکی از نهادهای وابسته به وزارت دارایی انگلیس است، به روز رسانی شده است.

دفتر اجرای تحریم‌های مالی انگلیس بدون ارائه جزئیات اعلام کرد، این حذف در راستای تصمیم اتحادیه اروپا برای خارج کردن ری پیونگ-چول از لیست تحریم‌هایش در ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی صورت گرفته است.

ری پیونگ-چول از اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی هنگامی که دفتر اجرای تحریم‌های مالی انگلیس آن را تحریم کرد، در لیست سیاه انگلیس قرار گرفت. دفتر اجرای تحریم‌های مالی انگلیس گفته بود که ری پیونگ-چول نقش مهمی در ساخت و توسعه موشک‌های بالستیک ایفا کرده است.

ری پیونگ-چول که به خاطر مشارکت عمیق و دیرینه‌اش در توسعه تسلیحاتی کره شمالی معروف است، اخیرا به یکی از پست‌های کلیدی در حزب حاکم کره شمالی ترفیع یافت.

وی در ماه مه سال جاری میلادی به عنوان معاون رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی منصوب شد. اواخر سال گذشته، وی همچنین به عنوان یکی از اعضای کمیته سیاست‌گذاری حزب حاکم کره شمالی که یکی از قدرتمندترین سازمان‌های این کشور است، ترفیع یافته بود.

وی در تصاویر گرفته شده از مراسم اخیر بازدید و ادای احترام کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی از مقبره پدربزرگش برای بزرگداشت سالروز درگذشت وی، در صف اول در کنار معاونین ارشد و کلیدی رهبر کره شمالی دیده شد.

در حال حاضر ۱۳۷ شخص و ۱۱۰ نهاد و سازمان کره شمالی همچنان در لیست سیاه انگلیس قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.