خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو درباره گزارش کمیته بین المللی تحقیقات وابسته به شورای حقوق بشر درباره اوضاع ادلب گفت: گزارش جدید در راستای همان گزارش‌های قبلی است که واقعیت سوریه، عوامل اصلی بحران و در رأس آن تروریسم، تجاوز آمریکا و ترکیه و تحریم‌های بی‌رحمانه غرب برای مجازات مردم را نادیده می‌گیرند.

آلا تأکید کرد: عملیات نیروهای مسلح سوریه در ادلب و دیگر مناطق برای مبارزه با تروریسم و آزادی ساکنان از سلطه گروه‌های تروریستی از جمله هزاران تروریست خارجی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه آن‌ها را وارد سوریه کرده است.

آلا بر هماهنگی عملیات مبارزه با تروریسم با تعهدات بین المللی سوریه و تعهدات این کشور برای حفظ وحدت شهروندانش در مقابله با تروریسم تأکید کرد.

وی به پافشاری کشورهای غربی در شورای امنیت برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی از طریق گذرگاه‌های مرزی اشاره کرد و گفت این پافشاری نشان دهنده میزان سیاسی‌بازی این کشورها است. دولت سوریه به برآوردن نیازهای انسانی شهروندانش در خاک سوریه و تسهیل کمک‌رسانی‌ها متعهد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.