وزیری که هیچ وقت سوار خودرو ضدگلوله نشد!

روز گذشته خبر درگذشت «ابوالقاسم سرحدی زاده» وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مجلس در ۷۵ سالگی اعلام شد.

این فعال سیاسی پس از انقلاب، سه دوره نمایندگی مردم را برعهده داشت و در دولت نخست‌وزیر دوران جنگ، وزیر کار و امور اجتماعی بود. سیدکاظم اکرمی که وزیر آموزش و پرورش همان دولت بوده است، در یادداشتی که برای خبرآنلاین نوشت به خصوصیات اخلاقی و سیاسی آن مرحوم اشاره کرد و گفت: مرحوم سرحدی زاده سال‌های زیادی را در زندان به سر ‌برد،  هم‌بندی‌های او جز احترام و ادب از او چیز دیگری نمی‌گفتند.

وی افزود: بعد از انقلاب هم ایشان در دولت میرحسین موسوی به سمت وزارت کار منصوب شد و در تمام دوره وزارتش از جمله کسانی بود که حتی در اوج اقدامات تروریستی آن مقطع کمتر و یا حتی می‌توان گفت اصلا از اتومبیل‌های ضد گلوله استفاده نکرد و با یک ماشین معمولی تردد می‌کرد.

اکرمی گفت: او یک فردی کاملا متواضع، بی‌پیرایه و خالی از تکبر بود؛ یادم می‌آید یکی ازدوستانشان که در زندان با هم بودند تعریف می‌کرد که زمانی برای کاری نزد او رفتم تا  ایشان را ملاقات کنم خیلی به من احترام گذاشت  و حتی یک خانمی را مامور کرد تا کارهای من را پیگیری کند و دیگر به وزارت‌خانه مراجعه نکنم و گفت هر زمان لازم بود با شما تماس می‌گیریم و واقعا کارها را پیگیری کردند.برخلاف امروز که افراد تا به پست و مقامی می‌رسند  برای ملاقاتشان باید از اتاق‌های هزارتو عبور کنیم او چنین روش و منشی نداشت البته این معمولا سبک و سیاق مسوولان آن دوره بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.