در اطلاعیه‌ای که در صفحه رسمی‌ این شرکت در تویتر قرار گرفته همچنین آمده است که سفرهای این شرکت هواپیمایی به گوانجو چین از ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد) و اتیوپی از اول آگوست (۱۱ مرداد) و نیز پرواز اسلو نیز از چهارم آگوست (۱۴ مرداد) بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

هفته پیش نیز این خطوط هواپیمایی اعلام کرد که مسافران ۱۰ کشور از جمله ایران  که قصد دارند از این خطوط هواپیمایی استفاده کنند باید گواهینامه سلامت و عدم ابتلا به ویروس کرونا را از یکی از آزمایشگاه‌های معتبر در اختیار داشته باشند.

بر اساس اعلام خطوط هواپیمایی امارات، این گواهینامه‌ها نباید بیشتر از ۹۶ ساعت قبل از پرواز صادر شده باشد.

شرکت هواپیمایی امارات برای مقابله با ویروس کرونا در ۲۵ مارس گذشته (۵ فروردین) همه پروازهای خود را به طور موقت به حالت تعلیق در آورد.

هواپیمایی امارات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی مقاصد دور در جهان، اعلام کرد که برای پشت سر گذاشتن بحران شیوع ویروس کرونا در صدد گرفتن وام است و برای مقابله با سخت‌ترین ماه‌های تاریخ خود شاید مجبور به اتخاذ تدابیر سخت و دشواری شود.  

شرکت هواپیمایی «امارات» همچنین اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرده بود که برای کاهش هزینه‌ها به دلیل شیوع «ویروس کرونا» و توقف پروازها، در حال برنامه‌ریزی برای اخراج حدود ۳۰ هزار تن از کارکنان خود است.

اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی در ماه مارس گذشته پیش‌بینی کرد که امارات تحت تاثیر بحران شیوع کرونا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مسافران به همراه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمد خود را از دست خواهد داد و علاوه بر آن ۱۶۳ هزار نفر از کارکنان این هواپیمایی با خطر اخراج روبرو خواهند شد.

فرودگاه بین‌المللی دبی در سه ماهه اول سال جاری میلادی تقریبا ۲۰% مسافران خود را از دست داد و شمار مسافران تقریبا به ۱۸ میلیون نفر کاهش یافت و در فرآیند حمل و نقل هوایی نیز  ۱۹ درصد افت داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.