ابوالقاسم شمسی جامخانه در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد واگذاری شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو توضیح داد: امور مربوط به واگذاری سه شرکت زیرمجموعه ایمیدرو درحال انجام است. نخست آلومینای ایران (جاجرم) که صد در صد سهام آن متعلق به ایمیدرو است. کارهای آن درحال انجام بوده و باید اصلاحاتی با توجه به بندهای حسابرسی که وجود داشت انجام شود. همچنین قرار شد افزایش سرمایه ای را هم از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داشته باشد. پیش بینی می شود پذیرش این شرکت در مهرماه  و سپس عرضه اولیه شود.

شمسی ادامه داد: شرکت بعدی زیرمجموعه ایمیدرو،فولاد آذربایجان است. قرار است طرح فولادی میانه به فولاد آذربایجان منتقل و پس از آن در فرابورس پذیرش شود. در این راستا جلساتی با ایمیدرو برگزار شد و امور مربوط به آن در حال پیگیری است.

وی درمورد دیگر شرکت زیرمجموعه ایمیدرو که قرار است واگذار شود نیز توضیح داد: این شرکت که ۴۰ درصد سهام آن به نام ایمیدرو است، اپال پارسیان سنگان نام دارد. با توجه به جلسه اخیر هیات واگذاری نام این شرکت هم در فهرست شرکت های مشمول واگذاری درج شد و با همکاری با سهام دار عمده یعنی بانک پارسیان، در بورس  پذیرش و تا پایان شهریور یا مهر عرضه اولیه می‌شود.

دو شرکت زیرمجموعه ایدرو بورسی می شوند

معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی درمورد شرکت های زیرمجموعه ایدرو نیز توضیح داد: امور مربوط به واگذاری مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت لوله گستر اسفراین درحال انجام است. باتوجه به ساختار مالی که این دو شرکت داشتند، افزایش سرمایه آن ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها صورت می‌گیرد. یکی از این شرکت ها به ثبت رسیده و دیگری در مرحله انجام است.

شمسی ادامه داد: ابهاماتی در صورت‌های مالی وجود داشت که درحال رفع شدن است و پیش بینی می‌شود این دو شرکت در آبان یا آذرماه پذیرش و عرضه اولیه شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.