برخی  حکم خروج بدون اذن از منزل را هدیه‌ای از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به زنان سعودی توصیف کردند و عده‌ای نیز آن را عامل از هم پاشیدن کیان خانواده در این کشور دانستند.

این حکم در حالی صادر شد که بن سلمان اموال خاندان سلطنتی را به نفع خود، مصادره، مخالفانش را سرکوب و هر شخصی را که تهدیدی برای تاج و تخت آینده اش محسوب می‌شود، از میان برمی دارد.

وی برای آنکه پایه‌های این تاج و تخت را محکم کند در تلاش برای جذب جوانان به هر وسیله‌ای حتی ایجاد انحطاط اخلاقی در جامعه عربستان سعودی است.

کارشناسان معتقدند بن سلمان در صورتیکه واقعا دلش برای جوانان سعودی می‌سوزد چرا برای آنان فرصت‌های شغلی ایجاد نمی‌کند که البته با توجه به شکست سیاست‌های اقتصادی اش به ویژه کاهش ۹۰ درصدی درآمد نفت این کشور ایجاد چنین فرصت‌هایی بسیار دشوار است.

آنان گفتند که به همین علت می‌توان دریافت که چرا بن سلمان با تاسیس هیات تفریح، پای زنان بدحجاب را به این کشور باز کرد و به بهانه اعطای حقوق به زنان، آداب و رسوم سعودی را نابود و همزمان، هر زنی را که خواستار التزام به سنت‌های اجدادی شد، زندانی کرد.

به گفته کارشناسان، قانون جدید که رسانه‌های بن سلمان آن را بزرگترین پیروزی برای زن سعودی توصیف کردند در واقع تلاشی از سوی وی برای جلب توجه جوانان این کشور حتی به قیمت نابودی پایه‌های خانواده و جامعه آن است.

کارشناسان تصریح کردند که بن سلمان با چنین اقدام‌هایی می‌خواهد افکار عمومی عربستان سعودی را از افزایش ۱۵ درصدی مالیات بر ارزش افزوده، گران شدن بنزین یا درخواست جوانان برای حل مشکل بیکاری به ویژه در میان تحصیل کرده‌ها منحرف کند که برخی از آنان از شدت عصبانیت و به خاطر آنکه سالهاست نتوانسته اند کاری پیدا کنند، مدرک تحصیلی خود را آتش زدند؛ لذا جوانان سعودی با ایجاد هشتگی به نام #قوه قضائیه- ساقط می‌کند- غایب شدن# به بن سلمان نصیحت کردند که به جای آنکه به زنان حق خروج بدون اذن از خانه را بدهد آنهم بدون آنکه درآمدی داشته باشند، برای آنان فرصت‌های شغلی ایجاد کند تا بتوانند زندگی کنند.

منبع: العالم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.