دکتر علیمرادیان درباره استفاده از رمدسیویر گفت: این دلالان تنها و تنها به فکر پول بوده و سلامتی هموطنان و روزهای سخت برایشان اهمیتی ندارد.

️او افزود: آنها آمپول چند هزار تومانی دگزامتازون را از داروخانه ها خریده و با تعویض برچسب، تحت عنوان رمدسیویر ساخت آمریکا به قیمت های بسیار گزاف در بازار آزاد می فروشند.

️وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا نمونه های تقلبی دارو در بازار آزاد مشاهده شده که حتی بسته بندی آن مربوط به شرکت های تولید داخلی است و برچسب تقلبی بر روی آن به صورت کاملا ناشیانه به چشم می‌خورد.

️علیمرادیان تاکید کرد: در حال حاضر داروی رمدسیویر برای درمان بیماران سرپایی و بستری در کشور توزیع نمی‌شود و از طرفی سازمان غذا و داروی کشور در حال تامین ماده اولیه این دارو است و چند شرکت دارویی داخلی نیز در حال تلاش برای تولید این دارو هستند.

️وی در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت به طور قطع استفاده از این داروی تقلبی چه عوارضی در پی دارد، خاطرنشان کرد: اطلاعاتی از ترکیبات آن در دست نیست اما عوارض جبران ناپذیری که این دارو به علت منقضی شدن در پی خواهد داشت غیر قابل چشم پوشی است و مصرف آن ممکن است عوارض حاد و شدید به دنبال داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور تاکنون مطالعات مختلفی بر روی داروهای متعدد برای درمان کرونا انجام شده است و بعضی از داروها همچون هیدروکسی کلروکین، اسلتامیویر، تامی فلو، آزیترومایسین، ریباویرین و کلترا وارد پروتکل‌های درمانی شده اند که علیرغم اثرات مثبت، استفاده برخی از این داروها در مطالعات رد شده است.

️او در پایان تاکید کرد: تمام تلاش تیم بهداشتی و درمانی و حتی داروسازان بر این قضیه متمرکز شده که هر چه سریع تر نتایج مطالعات جمع بندی و نقش موثری در درمان بیماران داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.