محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در تحریریه خبر ۲۱ به تشریح جزئیات حقوق بازنشستگان پرداخته و گفت:  در قانون برنامه ششم برای متناسب سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان که تحت عنوان همسان سازی از آن یاد می کنیم سالیانه رقمی در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه برای شاغلان در اسفند ماه  سال گذشته با اعمال افزایش امتیاز فصل دهم اجرا شد افزایش حقوقی را شاهد بودیم، فاصله ای میان حقوق بازنشستگان و شاغلان احساس شد.

وی افزود: به همین دلیل از تعدادی از بازنشستگان برای حل این موضوع دعوت کردیم. جدولی را با همکاری صندوق بازنشستگی لشکری و کشوری تنظیم کرده ایم.   با برنامه ریزی‌ها و توافق انجام شده میان سازمان برنامه و بودجه و بازنشستگان مقرر شد تا این افراد معادل ۹۰ درصد حقوق همتایان شاغل خود امسال را دریافت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی خبر داد و گفت: دولت از سوی آقای رئیس جمهور موظف به اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی و سایر شدند. همچنین موظف به پرداخت مطالبات کادر درمان و ایثارگران به طور ویژه شده ایم.

نوبخت تاکید کرد: یک هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت پرداخت کرده ایم و برای فوق العاده ویژه ای که برخی از پرسنل درمانی از آن برخوردار نبوده اند نیز چاره اندیشی کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف پاداش پایان خدمت بازنشستگان چه زمانی مشخص می شود؟ گفت: تا قبل از مهر پاداش بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان به تلاش دولت برای اتمام طرح های نیمه تمام خبر داد و گفت: شرایط اقتصادی برای همگان حتی دولت نیز سخت است اما قطعا اجازه نخواهیم داد حق هیچ کدام از شاغلان و بازنشستگان ضایع شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.