«ولادیمیر ساورنکوف» فرستاده ویژه وزیر خارجه روسیه در روند صلح خاورمیانه به منظور از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی با برخی مقامات گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، وزارت‌خارجه روسیه، روز جمعه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرستاده ویژه وزیر خارجه این کشور در فرایند صلح خاورمیانه با «الون اُشبیز» مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، «رولاند اشتاین نگر» فرستاده ویژه وزارت خارجه سوئیس و «سوزانتا ترسال» نماینده ویژه اتحادیه اروپا و «نیکولای ملادینف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه تماس‌ تلفنی برقرار کرده است.

طبق این بیانیه، در این گفت‌و‌گوها به راه‌های احتمالی از سرگیری فرایند مذاکره میان فلسطین و رژیم صهیونیستی با هدف دست‌یابی به راه‌حلی برای مسائل محوری مربوط به وضعیت نهایی این مذاکرات پرداخته شده است.

در بیانیه‌ یادشده همچنین اشاره شده است، که طرف روسی بر لزوم خودداری از گام‌های یک‌جانبه و همچنین بر اهمیت فعال‌سازی کمیته چهارگانه ( متشکل از آمریکا، سازمان ملل متحد، روسیه و اتحادیه اروپا) به عنوان یک سازوکار ویژه که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را به تصویب رسانده، تأکید شده است.

 خبرگزاری فرانسه نیز پیشتر خبر داده بود که تشکیلات خودگردان فلسطین به کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه پیشنهادی برای از سرگیری مذاکرات با تل‌آویو ارائه کرده است.

درست چند روز پس از انتشار این خبر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌و‌گو با برخی مقامات  از آمادگی فلسطین برای از سرگیری مذاکرات با تل‌آویو خبر داد بطوریکه وی در تماسی تلفنی با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا تأکید کرد که به محض توقف طرح اشغال کرانه باختری، آمادگی مذاکره با رژیم صهیونیستی را دارد.

روز گذشته نیز منابع صهیونیستی خبر دادند که وزیر جنگ این رژیم با وزیر دفاع روسیه در ارتباط با  مسئله ایران، سوریه و «تحولات منطقه» گفت‌و‌گو کرده است.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک‌سازی و آزادی اسرای قدیمی فلسطینی متوقف شد و تا کنون از سر گرفته نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.