بلومبرگ گزارش داد، یک قاضی آمریکایی پرونده تاجر ایرانی را که در اوایل سال جاری میلادی به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شناخته شده بود، مختومه اعلام کرد.

 دفتر دادستانی منهتن آمریکا ماه گذشته درخواست مختومه اعلام کردن پرونده علی صدر هاشمی نژاد را اعلام کرده بود، در حالی که  هیئت منصفه فدرال در این شعبه از دادگاه آمریکا صدر را به اتهام انتقال غیرقانونی بیش از صد میلیون دلار از یک پروژه ساخت و ساز در ونزوئلا به نهادهای مرتبط با ایران با استفاده از سیستم مالی آمریکا و نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران محکوم کرده بود.

 پس از اعلام این رای، دادستان ها قبول کردند که در ارائه مدارک لازم در دفاع از صدر تأخیر داشته اند. برخی مدارک نشان می‌دهد مقامات آمریکا خیلی زودتر از این نقل و انتقال های صدر اطلاع داشتند ولی هیچگاه اقدامی جهت توقف آن اتخاذ نکردند.

 وکلای صدر در بیانیه ای که در روز جمعه منتشر شد اعلام کردند:«  علی صدر هاشمی نژاد کاملاً تبرئه شده است و هرگز نباید اینگونه متهم می شد. فعالیت‌های تجاری قانونی صدر کاملا واضح و مشخص بود. وی لایق این بی عدالتی از طرف دولت آمریکا در این پرونده نبود».

 دستور این قاضی آمریکایی حکم قبلی هیئت منصفه را مردود اعلام کرده و اتهامات علیه علی صدر هاشمی نژاد را رد میکند. این بدان معناست که مقامات آمریکا نمی توانند دوباره این اتهامات را به جریان بیندازند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.