«اشرف غنی»، رییس جمهور و «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان، با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام ارگ، در این گفت‌وگو که جمعه شب گذشته صورت گرفت، دو طرف نسبت به افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان ابراز نگرانی کردند. همچنین طرفین تأکید کردند که باید خشونت‌ها برای برقراری صلح پایدار در افغانستان متوقف شود.

رابرت اوبراین در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که ایالات متحده آمریکا از یک افغانستان متحد، مستقل، دموکرات و واحد که دوباره به مکان امن برای تروریسم مبدل نگردد، حمایت می‌کند.

همچنین مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان و تاکید بر آغاز هرچه زودتر آن یکی دیگر از موضوعات این گفت‌وگو بود.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز اعلام کرد که دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی، درباره‌ کاهش خشونت، تکمیل تبادل اسیران و آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی بحث و تبادل نظر کردند.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که طالبان پس از توافق صلح آمریکا و افغانستان به خشونت‌های خود افزوده و به حملات بر پاسگاه‌های امنیتی شدت بخشیده است.

پیش از این ژنرال مکنزی، فرمانده «سنتکام» اعلام کرده بود که طالبان به توافق صلح پایبند نبوده و این گروه هر چه سریعتر باید خشونت در افغانستان را کاهش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.