علیرضا کاظمی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از دبیرخانه هشتمین جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش این است که از فضای مجازی به گونه‌ای استفاده شود تا دانش‌آموزان به این فضا علاقه مند شوند و به فعالیت آسیب‌شناسی شده بپردازند.

کاظمی افزود: به جهت اینکه استفاده از فضای مجازی در ساعات غیر آموزشی برنامه ریزی شده نبود، با ایجاد برنامه شاد، فضایی فراهم آمد تا دانش آموزان بتوانند، به صورت رایگان در فضای مجازی، از ظرفیت‌های آموزشی استفاده کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه شاد، به جهت رایگان بودن، دانش آموزان به سهولت می‌توانند، از ظرفیت‌های آن استفاده کنند، افزود: امید آن داریم تا با تکیه بر این بستر استعدادهای موجود در دانش‌آموزان توانمند در مناطق محروم شناسایی شده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از اینکه محتواهای بسیار خوب توسط دانش آموزان توانمند در فضای مجازی به وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود، اظهار امیدواری کرد: امید آن داریم تا فضای مجازی بستری مناسب برای استفاده دانش آموزان علاقه مند به هنر باشد.

کاظمی با اشاره به رشته‌های شرکت کننده در مسابقات فرهنگی و هنری بیان داشت: طیف گسترده این مسابقات حوزه‌هایی همچون هنرهای دستی، تجسمی، آوایی، رسانه و فضای مجازی، آفرینش‌های ادبی و فیلم و هنرهای نمایشی را در بر می‌گیرد.

وی گفت: این جشنواره علاوه بر اهداف اصلی که ذکر شد می‌تواند در زنده نگه‌داشتن هنرهای بومی - محلی و احیا هنرها و صنایع‌دستی فراموش شده نقش بسزایی داشته باشد زیرا رشته‌هایی در آن شرکت می‌کنند که در حال از بین رفتن و انقراض هستند مانند نمدمالی، کاشی‌کاری، نگارگری و رشته‌های دیگری که در گوشه‌کنار این کشور پهناور روزگاری در سبد خانوار قرار داشته و اکنون به‌واسطه شرایط و بعضاً بی‌مهری در حال از بین رفتن هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شرایط کنونی کشور عنوان داشت: مسابقات امسال را باید به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و پورتال آموزش‌وپرورش برگزار کنیم و روند مسابقات در حدود یک ماه طول خواهد کشید و از ۲۸ تیر آغاز و تا ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.