آسوشیتدپرس گزارش داد، این انتقاد از سوی کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی از مدیران بخش ساخت و ساز این کشور شاید نشان دهنده این باشد که پیونگ یانگ با تامین تجهیزات و مایحتاج در بحبوحه تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا و تحریم‌های آمریکا روبروست و دست و پنجه نرم می‌کند.

رهبری کره شمالی در جریان بازدیدش از پروژه ساختمانی بیمارستانی در پیونگ یانگ به انتقاد از روند مدیتریتی در ساخت این پروژه پرداخت و گفت که این پروژه با غفلت و بدون بودجه مناسب انجام می‌شود و دستور داد تا تمامی افراد مسئول در این پروژه باید برکنار شوند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز گزارش کرد، کیم جونگ اون مدیران بخش ساخت و ساز را به تخطی از سیاست‌های حزب حاکم در تامین مواد و تجهیزات متهم کرد.

این خبرگزاری اعلام نکرد که بازدید کیم جونگ اون از این سایت ساختمانی در چه زمانی انجام شده و همچنین به اظهارات وی درباره دیپلماسی متوقف شده اتمی با دولت آمریکا یا تحریم‌های بین‌المللی ناشی از برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی نیز اشاره‌ای نکرد.

کیم جونگ اون در ماه مارس سال جاری میلادی با اعلام برنامه‌هایی برای ساخت این بیمارستان، به صورت بی سابقه‌ای اذعان داشت که کشورش فاقد تاسیسات مدرن پزشکی است و خواستار تحولات فوری در سیستم بهداشت و درمان شد.

 البته این کشور ساخت این بیمارستان را به صورت مستقیم به مساله پاندمی ویروس کرونا ربط نداده و همچنان بر گفته‌اش پابرجاست که کسی در این کره شمالی به این ویروس مبتلا نشده است.

کارشناسان می‌گویند، این پاندمی بر اقتصاد کره شمالی اثر گذاشته است و بحران ویروسی مذکور برخی از اهداف اصلی اقتصادی رهبری کره شمالی را با تعطیلی و بسته شدن مرزها با چین، متوقف کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.