المیادین گزارش داد، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که مسئولان فعلی و سابق برجسته حزب لیکود که برخی از آنها از اعضای کنونی کنست (پارلمان اسرائیل) هستند،‌ این روزها نشست‌هایی را به منظور یافتن جایگزین برای بنیامین نتانیاهو، رئیس این حزب و نخست وزیر اسرائیل برگزار می‌کنند.

طبق گفته این مسئولان، نتانیاهو اهداف حزب و دستورکار روزانه راستگرایان را برای رسیدگی به مشغله‌های شخصی خود مورد بی‌توجهی قرار داده و مانعی برای بازگرداندن لیکود به مسیر حقیقی خود وجود دارد.

آن مسئولان اعلام کردند، با وجود چراغ سبز دولت آمریکا، نتانیاهو گزینه إعمال "حاکمیت" بر کرانه باختری را انتخاب نکرد. علاوه بر آن، او برای تغییر دیدگاه نظام قضائی کاری نکرده و دست به اقدامات ضروری جهت تغییر در رسانه‌ها نزده است.

اعضای این گروه می‌گویند که اگر نتانیاهو در ریاست لیکود باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود که این حزب فروبپاشد، به همین دلیل آنها دو گزینه احتمالی را مطرح می‌کنند: کنار زدن نتانیاهو و یا اگر نتانیاهو استعفا نداد و روند برکناری او موفقیت آمیز نبود، یک جنبش راستگرا تشکیل شود که با برنامه‌های سیاسی اصلی لیکود، جایگزین این حزب شود.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده‌های فساد نتانیاهو که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، به سال آینده میلادی موکول شد.

شنبه شب هزاران تظاهرکننده اسرائیلی در قدس اشغالی برای محکوم کردن فساد و نحوه مدیریت دولت در خصوص کرونا و پیامدهای آن به خیابان‌ها آمدند. خشم مردمی در اسرائیل طی روزهای اخیر به دلیل نحوه مدیریت بیماری کرونا و پیامدهای اقتصادی آن شدت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.